۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۴۳۱۳۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حاکم کردن تمدن اسلامی در جهان از رسالت حوزویان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مهم ترین رسالت حوزه های علمیه را در حاکم کردن تمدن اسلامی در جهان اسلام و جهان بشری دانست و گفت: مهمترین و عمده ترین رکن تمدن اسلامی رکن معنویت است.
حجت الاسلام محمد علي نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، معاونان تهذیب حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری امروز با حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در این دیدار با بیان این که مهم ترین گامی که برای حوزه های علمیه در کشور باید برداشته شود گام تهذیب است، اظهار داشت: مهمترین گام جهت ترقی حوزه های علمیه استان، گام برداشتن برای اصلاح اخلاق است.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی باید تمدن اسلامی در جامعه و جهان بشری حاکم شود.

امام جمعه شهرکرد مهم ترین رسالت حوزه های علمیه را در حاکم کردن تمدن اسلامی در جهان اسلام و جهان بشری دانست و گفت: مهمترین و عمده ترین رکن تمدن اسلامی رکن معنویت است.

استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: انسان جز در سایه ارتباطات معنوی با خداوند متعال به کمال مطلوب خود نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام رسیدن بشر به مقام رفیع انسانی را در گرو انس با خداوند متعال عنوان کرد و ادامه داد: انسان تشنه معنویت و عرفان است که اگر معنویت اسلامی در وجود انسان شکل نگیرد عرفان های کاذب از سوی دشمنان جایگزین خواهد شد.

وی فراهم آوردن تمدن اسلامی در جامعه را وظیفه اصلی حوزه های علمیه خواند و گفت: در حوزه های علمیه به اندازه ای که باید به علم پرداخته شود به همان میزان نیز باید به تهذیب و اخلاق و معنویت توجه شود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: تمدنی که تنها با علم و صنعت و تکنیک پیش رود، به یقین تمدن مطلوب اسلامی نیست.

وی از متولیان امر تهذیب در حوزه های علمیه استان خواست که همه تلاش خود را جهت برنامه ریزی درست برای فراگیر کردن تمدن اسلامی در حوزه های استان بکار گیرند و رسالت سنگین خود را به خوبی انجام دهند.

وی مهم ترین رمز موفقیت حوزه های علمیه استان را در ارتباط تنگاتنگ استاد با شاگرد معرفی کرد و افزود: برنامه هایی مانند حفظ قرآن کریم، استفاده از اساتید اخلاق کشوری و تنظیم تقویم عبادی ویژه حوزه های علمیه استان می تواند در مسأله تهذیب بسیار راهگشا باشد./9461/پ202/ب

ارسال نظرات