۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۴۳۱۹۲

هلهله فرشته‌ها در شهر مقدس قم برپا شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره هلهله فرشته‌ها به مناسبت سالروز ازدواج امام علی بن ابی‌طالب‌(ع) و حضرت فاطمه زهرا‌(س) در قم برگزار شد.
سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س)

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین جشنواره هلهله فرشته‌‌ها هم‌زمان با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، چهارشنبه شب 26 مهرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور و اجرای فرزاد جمشیدی در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

 
بر اساس این گزارش، در این جشنواره صابر خراسانی در مدح حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به شعرخوانی پرداخت و محمدرضا طاهری، سیدمهدی میرداماد و محسن بنی فاطمه از مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت این شب نورانی مولودی خوانی و مداحی کردند.
 
همچنین سخنرانی حجج اسلام علیرضا پناهیان و حسین دهنوی از خطبای مشهور کشور و برگزاری مسابقه پیامکی بهترین جمله درباره ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و اعطای 18 کمک هزینه جهیزیه به نیازمندان از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در پاسخ به سؤال فرزاد جمشیدی که از سبک زندگی دینی و اسلامی با توجه به کلام خدا پرسیده بود، مشکلات زندگی جوانان را به چند بخش تقسیم کرد و با بیان این‌که برخی جوانان نداشتن پول و شغل را بهانه عدم ازدواج قرار داده‌اند، راه‌حل برون رفت از این مشکل را عنوان کرد.
 
وی در ادامه به آیه 27 سوره قصص اشاره کرد و با بیان این‌که بسیاری از مشکلات ازدواج با توجه به این آیه از کلام الله مجید حل می‌شود، گفت: یکی از عباد صالح، پدر زن و پدر شوهری است که در راه ازدواج داماد و عروس، مشکل‌تراشی نمی‌کنند.
 
در ابتدای این مراسم، میزگردی علمی درباره سبک زندگی دینی با حضور حج اسلام علیرضا پناهیان و حسین دهنوی برگزار شد که براساس آن حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که دعای عروس و داماد در شب عروسی مستجاب است، نسبت به این‌که عده‌ای در این شب گناه می‌کنند و دعایشان مستجاب نمی‌شود، ابراز تأسف کرد.
 
وی با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم عروسی به سبک دینی گفت: اگر ما واقعا امام علی ابن ابی‌طالب‌(ع) را دوست داریم، پس خوب است در مراسم عروسی خود، مدح این بزرگوار و سایر ائمه اطهار‌(ع) را بگوییم.
 
همچنین حجت‌الاسلام دهنوی در سخنانی با بیان این‌که از زندگی امام علی‌(ع) و حضرت زهرا‌(س)، درس‌ها می‌توان گرفت، صداقت این دو بزرگوار را موضوع سخن خود قرار داد و گفت: یکی از آفات در زندگی انسان‌ها عدم صداقت است که اگر صداقت بود، زندگی‌ها گلستان می‌شد.
 
این مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی، افزود: البته صداقت این نیست که هر اتفاقی در زندگی افتاد به همه گفته شود، اگرچه دروغ گفتن حرام است، اما راست گفتن نیز واجب نیست و این حرف غلطی است که زوج های جوان بگویند چون عهد کرده‌ایم، پس هیچ چیزی را نباید از هم پنهان کنیم./920/پ202/ی
ارسال نظرات