۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۲۲۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار دوره تربیت معلم روانخوانی و روخوانی قرآن کریم در مهاباد، برگزاری جشنواره دانشجویی«پیامبر مهربانی ها» در ارومیه و تهیه فیلم داستانی«پناهم تویی خدایا» اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ابراهیم حسینی، مسؤول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی مهاباد از آغاز یازدهمین دوره تربیت معلم روانخوانی و روخوانی قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره با برگزاری آزمون کتبی و با حضور 70 نفر از خواهران و برادران علاقمند در کانون فرهنگی تربیتی فجر این شهرستان آغاز شد .

 

وی گفت: از میان این شرکت کنندگان 25 نفر بعنوان قرآن آموز دوره انتخاب می شوند .

 

حسینی، هدف از برگزاری این دوره را گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: افراد برگزیده 120 ساعت در زمینه های روش ها و فنون تدریس، کاربرد روانشناسی در آموزش ، احکام شرعی و آداب تلاوت زیر نظر اساتید با تجربه و متبحر قرآنی آموزش خواهند دید .

 

وی اضافه کرد: پس از پایان دوره از شرکت کنندگان آزمون مهارت علمی و تئوری به عمل خواهد آمد و به افرادی که بتوانند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند گوهینامه پایان دوره اعطاء می شود .

 

بگفته حسینی تاکنون بیش از 250 نفر در دوره های تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی مهاباد گواهینامه دریافت کرده اند و افراد دارای گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم می توانند کلاس های آموزشی برگزار کنند .

 

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال 10 کلاس تجدید و صلات در مناطق شهری و روستایی و 10 کلاس پیش دبستانی و کلاس آموزشی قرآن در مهدهای کودک و طرح مسابقه 1446 برگزار شده است.

 

جشنواره دانشجویی ˈپیامبر مهربانی هاˈ در ارومیه برگزار می شود

 

امین رستم زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: جشنواره دانشجویی ˈپیامبر مهربانی هاˈ در دانشگاه های ارومیه برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این جشنواره در پنج محور فضیلت های اخلاقی و رفتاری حضرت محمد (ص)، قرآن کریم و حضرت محمد (ص)، حضرت محمد (ص)و سایر ادیان الهی، رافت اسلامی از منظر فضایل حضرت محمد (ص) و همچنین بخش آزاد با حضور دانشجویان استان اجرا می شود.

 

رستم زاده اضافه کرد: وبلاگ نویسی، شعر، پیامک، دل نوشته های دانشجویی و مقاله بخش های این جشنواره دانشجویی را تشکیل می دهند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی مهلت ارسال آثار این جشنواره را تا دهم آبان ماه سال جاری اعلام کرد و فت: این جشنواره در سطح دانشگاه های سراسری، پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی ارومیه برگزار می شود.

 

فیلم داستانی «پناهم تویی خدایا » در مهاباد تهیه شد

 

به همت اداره تبلیغات اسلامی مهاباد و با  با نویسندگی و کارگردانی هیوا نوربخش فیلم داستانی «پناهم تویی خدایا » در مهاباد درحال تهیه است.

 

سید مسعود مکری، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مهاباد، از مراحل پایانی تهیه فیلم داستانی « پناهم تویی خدایا » در این شهرستان خبر داد.

 

وی اظهار داشت: داستان فیلم مربوط به جوانی دانشجو است که در لحظات سخت زندگی و آن زمان که از همه کس و همه جا قطع امید می کند به خدا پناه می برد.

 

مکری ادامه داد: فیلم های ایرانی با محتوای مذهبی بخوبی با جوانان ارتباط برقرار می کند، این گونه محصولات فرهنگی نقش بسزایی در توسعه فرهنگ دینی دارند و تا زمانی که استکبار جهانی به کمک رژیم جعلی اسرائیل به ساخت فیلم و سریال با رویکرد توهین به مقدسات مسلمان و تخریب روحیه سازندگی و خودباوری جوانان می پردازد، خلاء ساخت اینگونه فیلم ها بیشتر احساس می شود./936/د101/س

ارسال نظرات