۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۳۲۸۷
آیت‌الله نوری همدانی:

طلاب با درک فرهنگ انقلاب خنثی کننده جنگ نرم دشمنان باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، سربازی امام عصر(عج) را بهترین افتخار برای طلاب و روحانیان حوزه های علمیه دانست و از آنها خواست با توجه به درک ماهیت و فرهنگ انقلاب اسلامی خنثی کننده جنگ نرم و توطئه های دشمنان باشند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیداری شماری از طلاب و روحانیان، طلبگی را شغلی مهم و مقدس دانست و با بیان این که هیچ فضیلتی در این دنیا بالاتر از تحصیل علوم دینی نیست،‌ ابراز داشت: طلبه برای این که به قله علم،‌ تهذیب و تذکیه برسد باید اخلاص و تقوا داشته باشد و از گناهان اجتناب کند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی خواستار تامل طلاب و روحانیان در سیره و روش زندگانی علمای سلف شد و تاکید کرد: طلاب در فراگیری فقه جدیت خاصی داشته باشند و بدانند امام راحل یک فقیه بود که توانست مردم را علیه رژیم شاهنشاهی بسیج کند. 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تفقه در دین را وظیفه طلاب حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: طلبه باید این توانایی را داشته باشد که بعد از کسب معارف اسلامی نسبت به تبیین آنها برای اقشار مختلف مردم اقدام کند.
این مرجع تقلید طلاب را به درک درست فرهنگ انقلاب اسلامی توصیه کرد و گفت: طلبه با درک این فرهنگ است که می تواند خنثی کننده جنگ نرم دشمنان باشد،‌ در غیر این صورت نخواهد توانست پاسخگوی مردم و مخاطبان خود باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی لباس روحانیت را لباس سربازی و نوکری ولی عصر(عج) دانست و اظهار داشت:‌ طلبه باید این همت را داشته باشد که شان این لباس مقدس را حفظ و الزامات و اقتضائات آن را درک و به آن عمل کند.
این مرجع تقلید زمان شناسی را یک اصل مهم برای طلاب و و رحانیان حوزه های علمیه ذکر و تصریح کرد: اگر در این عصر و زمان که از هر سو مورد هجمه های فرهنگی و اعتقادی هستیم عالم به مسائل روز نباشیم به یقین نخواهیم توانست نقش و رسالت خود را به درستی انجام دهیم. /924/پ203/ج
ارسال نظرات