۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۳۲۸۹
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

فضای رسانه‌ای غرب دچار فقر اخلاقی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: فضای رسانه ای غرب دو چیز را کم دارد نخست اخلاق است که در اسلام به عنوان آراستگی به فضایل و پرهیز از رذایل است و دیگری دین است.
سيد احمد علوي، قائم مقام توليت آستان قدس رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید احمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، در گردهمایی سالانه مدیران خبرگزاری فارس که امروز در هتل گلستان مشهد برگزار شد، گفت: امروز رسانه قدرتمند ترین ابزار در انتقال اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. امروز همچنین تکنولوژی مرزهای رسانه ای را برداشته و همه مطالب در اختیار مردم است.

وی ادامه داد: تکنولوژی دشمن بسیار قوی است و جنبه‌های تخصصی خبر و پروژه‌ها و خبرسازی نسبت به نوع خبرسازی‌هایی که از سوی ما صورت می‌گیرد، غلبه دارد، آنان در تکنولوژی و خبرسازی قوی‌تر هستند؛ اما آن چیزی که بسیار مهم است پیام و محتوا است.

علوی خاطرنشان کرد: فضای رسانه‌ای غرب دو چیز را کم دارد نخست اخلاق است که در اسلام به عنوان آراستگی به فضایل و پرهیز از رذایل است و اگر ما آراسته به فضایل بوده و از رذایل پرهیز کنیم، این محتوای ما مورد استقبال قرار می گیرد؛ اما اگر ما متهم به دروغ باشیم و اکاذیب را نشر دهیم، ما هم دچار همان پیام و محتوایی می شویم که غرب مبتلا است.

وی دین را دومین ویژگی گم شده رسانه‌های غربی دانست، توضیح داد: دشمن نمی‌دانند ابتدا و انتهای وجودش چیست، برای همین دچار افسردگی هایی می شوند زیرا نمی دانند از کجا آمده، کجا رفته و به کجا خواهند رسید، زیرا از دین و مذهب جدا هستند و دچار اختلالات روحی شده و در نتیجه پیام آنان جاذبه ندارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز با اشاره به این که حضرت رضا(ع) می فرمایند «اگر محاسن دین را برای مردم به درستی منتقل کنید مردم مطمئنا این پیام ما را قبول می کنند،» یادآور شد: این بحثی که مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی فرمودند باید از سوی رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

وی ادامه داد: در هیچ کدام یک از اخبار سنت نبوی، سیره ائمه معصومین(ع) و روایات، رذایلی وجود ندارد، اگر رسانه ها بتوانند سنت رسول الله(ص) را که به دور از خودکامگی است و سیره امام هشتم(ع) را به عنوان سبک زندگی منعکس کنند کاملا سبک زندگی در جامعه تبیین می‌شود./968/پ203/س

ارسال نظرات