۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۳۲۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ترویج سیره عملی بزرگان دینی تعالی جامعه را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که ترویج اندیشه های عالمان دینی امری ضروری و ارزنده است، گفت: نسل جوان جامعه باید بداند که دین مبین اسلام با تلاش ها و مجاهدت های نستوه چه بزرگوارانی به دست شان رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان شب گذشته در نخستین سالگرد عروج چهار تن از کبوتران حرم ثامن الائمه(ع) که در حسینیه چهارده معصوم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که زائر کسی است که وقتی به زیارت اولیاءالله و بزرگان دین می رود از غیر مزئور دور می شود، گفت: زائر در دل طبیعت جستجوگر است و نیازمندی های خود را از آن تامین می کند که وقتی به مزئور توجه می کند از همه چیز جدا می شود.

 

وی با اشاره به این که زائر از همه چیز دل می برد و به وصال معبود خویش می رسد، خاطرنشان کرد: باید مزئور از ستون دین و پایه مستحکم مؤمنین باشد که حضرات آیات حسن زاده آملی، جوادی آملی و میرزاهاشم آملی از نمونه های بارز تحکیم پایه های دین هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان این که مزئور باید کسی باشد که جایگاه ویژه ای نزد باری تعالی داشته باشد، بیان داشت: مزئور باید مفتخر به شهادت و برخوردار از ولایت باشد که مردم را از جهالت نجات داده و آنچه برای هدایت مردم دارد بر طبغ اخلاص بگذارد.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که زیارت باید عاشقانه و در راستای جلب توجه معشوق باشد، گفت: زیارت به واقع عشق و ارادت به پیشگاه محبوب و سربازی فداکار در نزد سردار است که به واقع اذن انسان آگاه را به منحصه ظهور می رساند.

 

وی با اشاره به این که زیارت اذن مقاومت را اعلام می کند و فرهنگ عشق ورزی شیعیان است، بیان داشت: افرادی که از چنین روحیه ارزنده ای برخوردار هستند یک نعمت والا نصیب آنان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که امام رضا(ع) حیات دینی ما و پایگاه اول ملت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: وجود نورانی این امام همام موجبات خیر و برکات فراوان معنوی برای مردم ایران زمین شده است که باید بهره برداری مناسبی از این مکان مقدس مذهبی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره چهار تن از کبوتران حرم ثامن الائمه(ع)، گفت: این عزیزان با عملکرد ارزنده شان در صبغه اکبر قرار گرفتند که مقبول امام رضا(ع) گشته و به افتخار نوکری ایشان برگزیده شدند.

 

وی با اشاره به سابقه دینی و مذهبی شهرستان هزارسنگر آمل، بیان داشت: افتخار این شهرستان همین بس که خلاق حماسه جاوید و ماندگار ششم بهمن سال 60 شد که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از این شهر و مردم آن به نیکی یاد کرده است.

 

امام جمعه زاهدان با بیان این که شهرستان آمل چه از دیرباز و چه در زمان کنونی مأمن عالمان و فقیهان برجسته بوده است که آثار آنان به عنوان چراغ راه همگان قرار دارد، گفت: علامه محمدتقی آملی شخصیتی بزرگ و ارزشمند بود که در زمان حیات ایشان کتاب آن عارف بزرگوار در درس خارج حوزه علمیه تدریس می شد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که ترویج اندیشه های عالمان دینی امری ضروری و ارزنده است، خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه باید بداند که دین مبین اسلام با تلاش ها و مجاهدت های نستوه چه بزرگوارانی به دست شان رسیده است که در این راستا مسؤولیت همگان بسیار است که باید به آن توجه داشته باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات