۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۳۳۳۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

هماهنگی و همسویی نهادهای قرآنی سبب ترویج فعالیت‌های قرآنی می‌شود

خبرگزاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به این‌که هماهنگی و همسویی نهادهای قرآنی سبب ترویج فعالیت‌های قرآنی می‌شود، گفت: اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور محقق شود باید نهادهای قرآنی با هم هماهنگ باشند.
سيدمرتضي اسماعيلي طبا مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم

سید مرتضی اسماعیلی‌‌طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در محل برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که پیش از ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به تبیین فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پرداخت و ابراز داشت: یکی از فعالیت‌ها و مأموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از فعالیت‌های قرآنی است.


وی ادامه داد: مرکز فعالیت‌های قرآنی به معاونت فعالیت‌های قرآنی ارتقاء پیدا کرده است و این نشان از توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی دارد.


برخی از مؤسسات قرآنی قم در سطح بین المللی فعالیت می کنند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان 45 مؤسسه که برخی از آن‌ها در سطح ملی و بین المللی به فعالیت می‌پردازند به آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند.


وی در ادامه از برگزاری جلسات ساماندهی فعالیت‌های قرآنی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان داشت: جلسات ساماندهی فعالیت‌های قرآنی جهت شناسایی حافظان قرآنی و پشتیبانی از مؤسسات فعال قرآنی برگزار می‌شود.


مؤسسات قرآنی حمایت می شوند
وی اضافه کرد: حمایت از مؤسسات حتی در بعد عمرانی و قراردادن تسهیلات در اختیار این مؤسسات از دیگر برنامه‌هایی است که در جلسات ساماندهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


اسماعیلی‌‌طبا با اشاره به این‌که پشتیبانی حوزه‌ علمیه قم و استفاده از استادان برجسته قرآنی حوزه نقش به‌ سزایی در ترویج فعالیت‌های قرآنی داشته است، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدام به ایجاد کمیته ترویج فعالیت‌های قرآنی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی کرده است.


وی تأکید کرد: کمیته ترویج فعالیت‌های قرآنی نقش سیاست‌گذاری جهت ترویج فعالیت‌های قرآنی دارد و در نظر دارد با استفاده از نیروهای برجسته حوزوی فعالیت‌های قرآنی خود را در مدارس و دیگر ارگان‌ها افزایش دهد.


هماهنگی و همسویی نهادهای قرآنی سبب ترویج فعالیت‌های قرآنی می‌شود
اسماعیلی‌‌طبا در ادامه هماهنگی و یکپارچه بودن ارگان‌ها و مؤسساتی که در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی مشغول به فعالیت هستند را سبب محقق شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور دانست و گفت: اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شود مستلزم این است که تمام ارگان‌ها و مؤسساتی که در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی تلاش می‌کنند با هم هماهنگ بوده و به شکل نهاد واحد باشند.


وی در پایان گفت: اگر نهادهای ترویج فعالیت‌های قرآنی سیاست‌گذاری واحدی نداشته باشند افزون‌بر این که سبب ضعف فعالیت‌های قرآنی می‌شود افزایش هزینه‌ها و بازدهی کم را نیز در پی‌خواهد داشت./993/پ203/ن

ارسال نظرات