۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۴۳۳۸۹
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

کنگره بزرگ 7 هزار شهید زن کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری کنگره بزرگ 7 هزار شهید زن و تجلیل از مقام شامخ زنان شهیده سراسر کشور خبر داد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه رزمایش بزرگ بسیجیان آذربایجان شرقی و تبریز در قالب گردان های بیت المقدس و عاشورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره بزرگ هفت هزار شهید زن کشور با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدای زن برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس چه در پشت جبهه‌ها و چه در خط مقدم نقشی تاثیرگذار در رشادت‌های رزمندگان بر عهده داشته‌اند، افزون بر این‌که فرزندان سلحشور این ملت در دامان مادران مؤمن و متدین ایران اسلامی پرورش یافته اند.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از اعزام پنج میلیون نفر از مردم سراسر کشور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در طول سال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 800 هزار نفر از آحاد مختلف مردم در قالب کاروان های گوناگون صنفی، خانوادگی و فرهنگی به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شده اند.

 

فضلی با بیان اینکه زمان اوج اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اسفند ماه سالجاری تا فروردین ماه سال بعدی است، افزود: در سالجاری علاوه بر اعزام عمومی پنج میلیون نفر از مردم کشور به مناطق عملیاتی، یک میلیون نفر از دانش آموزان پایه دوم دبیرستان نیز به مناطق مزبور اعزام خواهند شد.

 

 جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با توجه به تدریس آموزش دفاعی در سال دوم دبیرستان در مدارس پسرانه و دخترانه، از امسال گذراندن ساعاتی از این درس در مناطق عملیاتی انجام می شود، بر همین اساس 500 هزار دانش آموز پسر و 500 هزار دانش آموز دختر به تدریج به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام خواهند شد.

 

وی در ادامه ضمن محکوم کردن اهانت های اخیر ایادی غربی و صهیونیستی نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: بسیجیان کشور با تجمع در اجتماعات مختلف و رزمایش‌های با شکوه و تشکیل گردان های بیت المقدس با رمز لبیک یا رسول الله این اهانت ها را محکوم کردند.

 

سردار فضلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در تاریخ 6 آذرماه 1390 میان بسیجیان، حرکت بسیجی را حرکت سرنوشت ساز برای نه تنها ایران بلکه فراتر از این کشور و دنیا دانست و گفت: بسیجیان با الهام از مکتب عاشورا و درس آموزی از نخستین معلم بسیجی یعنی امام راحل(ره) توانستند با بصیرت، ایمان، اخلاص و ایثار ابهت پوشالی استکبار جهانی را شکست دهند.

 

فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) به حضور بسیجیان در همه عرصه ها اشاره کرد و افزود: بسیجیان با حضور در جبهه عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی ضمن درخشش توانستند تهاجم فرهنگی و تهدیدهای دشمنان را خنثی کنند.

 

دوره دکتری هنر اسلامی در تبریز راه اندازی شد

رییس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز گفت: در چارچوب پاسخگویی به نیازهای علمی کشور در حوزه هنرهای اسلامی و نیز به منظور حصول به نقشه جامع علمی و فرهنگی کشور، این دوره با پذیرش پنج دانشجو از طریق آزمون دکترای تخصصی و سهمیه مربیان در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

 

مهدی محمدزاده افزود: محوریت آموزشی و پژوهشی در ساختار برنامه این دوره، مطالعات کاربردی هنر و پاسخگویی به نیازهای هنری هنرمندان در حوزه عملیاتی کردن نظریه ها و ارائه آثار اسلامی در دوره معاصر از اهداف این دوره است.

 

وی گفت: دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد هنرهای اسلامی با پنج گرایش، برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه از سال 85 راه اندازی شده است. دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز تنها دانشگاه تخصصی کشور در حوزه هنرهای اسلامی بوده و در زمان حاضر 330 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

وی افزود: قریب به 250 نفر از نخستین دانشجویان گرایش های پنجگانه هنر و صنایع شیشه، هنر و صنایع چوب، هنر و صنایع فلز، سفال و نگارگری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از این دانشگاه دانش آموخته شده اند.

 

1400 هیئت مذهبی در زنجان فعال است

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت یک‌هزار و 400 هیئت مذهبی در این استان زنجان خبر داد و افزود: این هیئات در شکل سنتی، فصلی مناسبتی و فرهنگی فعال هستند.

 

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی به شکل شورای سیاست‌گذاری و نظارت می‌شوند، افزود: سال گذشته شورای نظارت و ارزیابی هر شهرستان طبق گزارش عملکردی که ارائه داد هیئات از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان حماسه‌محوری، قرآن و سیره‌محوری را سیاست اجرایی عزاداری‌های امسال عنوان کرد و گفت: مسجد، قرآن و روحانی محوری در برنامه‌های هیئات مذهبی مورد توجه قرارمی‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام دشتکی با تأکید بر تقویت محتوا در عزاداریهای محرم، یادآور شد: هیئات مذهبی با سپردن مسئولیت به جوانان، در ایجاد بصیرت در سطح جامعه اهتمام ویژه دارند، هم اکنون 800 مداح در سطح استان شناسایی شده است و کار ساماندهی آنها همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 82 درصد برنامه های عزاداری در مساجد 9 درصد در حسینیه ها و 7 درصد در تکایا و 2 درصد در منازل انجام شده اظهار داشت: حدود 67 درصد هیئات مذهبی در سال گذشته برنامه های عزاداری خود از وجود سخنران بهره برده اند و در هیئات مذهبی حدود 27 درصد نیز از کلاس‌های قرآن استفاده کرده اند و در 66 درصد هیئات مذهبی مراسم ادعیه و زیارت برگزار شده است.

 

 خانواده نقش اصلی در تربیت دینی شخصیت فرزندان دارد

میکاییل جمال پور، معاون اجرایی و پژوهشی دانشگاه پیام نور تبریز در جمع دانشجویان این مرکز آموزش عالی گفت: هیچ عاملی به اندازه خانواده در ساخته شدن شخصیت انسان مهم نیست و نسل انقلابی و جوانان انقلابی ما از خانواده های اصیل ایرانی تربیت یافته اند.

 

وی با بیان اینکه منظور از خانواده؛ زن، مرد، فرزند و خانه سیمان و آهن نیست، اظهار کرد: منظور از خانواده صفا و صمیمیت است، خانه حضرت علی(ع) شاید از نظر متراژ کوچک بود اما از نظر صفا و صمیمیت بزرگترین خانه و خانواده عالم بوده و پدر و مادری مهربان به اندازه آن حضرت و حضرت فاطمه( س) نمی توانیم در جهان پیدا کنیم.

 

جمال پور با بیان اینکه مشکل پدران و مادران امروزی این است که تصور می کنند فرزندانشان مانند آنها فکر نمی کند گفت: کسانی که در این وادی سخن می گویند و نام گسست نسل ها را مطرح می کنند کاملا در اشتباه هستند و این موضوع افسانه ای بیش نیست.

 

وی تاکید کرد: اگر خانه پر از صفا و صمیمیت و معنویت باشد به طور یقین فرزندان ادامه دهنده راه پدر و مادر خود خواهند بود که نمونه بارز آن حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و فرزندان آنها امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است که باید از این شخصیت های بزرگوار عالم و نحوه زندگی و صفا و صمیمیت آنها درس گرفته و آنها را الگوی خود قرار دهیم./935/د101/ب

ارسال نظرات