۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۳۳۹۴
استاد حوزه علمیه آمل:

هجرت علما سبب بالندگی حوزه های علمیه شهرستان ها می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که ارتقای سطح علمی و معنوی مدارس علمیه شهرستان ها از برکات هجرت طلاب و اساتید حوزه علمیه قم به سراسر کشور است، گفت: این امر ارزنده سبب می شود تا مردم کشور دین را به درستی بشناسند و در راستای تعالیم والای آن گام بردارند.
حجت الاسلام محمد امين براتي، استاد حوزه علميه امام حسن عسکري (ع) آمل،

حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که انقلاب اسلامی ایران چنان که از نام آن پیداست یک تحول اسلامی است که  تغییر شکل کودتایی در آن راه ندارد، گفت: این مسیر تحول که برخواسته از اسلام است باید جهت آن هم به سمت تعایم والای اسلامی که برنامه کامل الهی و محصول همه انبیاء و خوبان است باشد.

 

وی با اشاره به این که مسیر انقلاب باید به بهترین نحو ممکن و در راستای اهداف و آرمان های والای آن طی شود، بیان داشت: مقدمه ثانی در این مسأله بدین نحو است که تحقق اسلام راستین نیازمند فهم است و فهم یاد شده خواستار تبیین کارشناسان است.

 

حجت الاسلام براتی با تاکید بر این که حوزه های علمیه علمدار تربیت کارشناسان اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: حوزویان باید تمسک به حبل الله را سرلوحه امور خود قرار دهند که این امر موجب تمسک به ولایت امام علی(ع) و مسیری که مدینه الرسول از آن عبور می کند می شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که هجرت طلاب و اساتید حوزه علمیه یک موضوع قرآنی است که باید به آن توجه شود، گفت: افرادی که در جایی درس می خوانند باید زکات آن را بدهند که زکات دانش در نشر آن است.

 

وی با تاکید بر این که شهر مقدس قم باید به عنوان یک قلب، شریان را به همه نقاط جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: این امر ارزنده زمینه ای خواهد شد تا علم و معرفت در سراسر ایران اسلامی جریان یافته و در آن گسترش یابد.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که تقویت حوزه های علمیه شهرستان یک امر اساسی است که باید به آن توجه داشت، گفت: چون در حقیقت از خارج قم به این شهر مقدس اعزام می شوند به مرور زمان عناصر طالب حوزه در شهرستان ها کم خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که ارتقای سطح علمی و معنوی از برکات هجرت طلاب و اساتید حوزه علمیه به سراسر کشور است، بیان داشت: این امر ارزنده سبب می شود تا مردم کشور دین را به درستی بشناسند و در راستای تعالیم والای آن گام بردارند./950/ت302/س

ارسال نظرات