۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۴۳۳۹۶
کدخدایی اعلام کرد؛

اعلام آمادگی شورای نگهبان برای نظارت بر برگزاری رایانه ای انتخابات

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری رایانه ای انتخابات، گفت: هر میزان که وزارت کشور درباره برگزاری رایانه ای انتخابات آمادگی داشته باشد، شورای نگهبان هم بر انتخابات نظارت می کند.
کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز بیست و نهم مهرماه در نشست خبری، درباره مصوبات ارسال شده از سوی مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری به شورای نگهبان توضیحاتی ارائه کرد و سپس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست، اظهار داشت: این لایحه به دلیل ایراداتی که فقهای شورای نگهبان به آن داشتند، در مجلس هشتم باقی مانده و همچنان در دست بررسی بود و بعد از مرحله اول که مورد بحث قرار گرفت، ایرادات فقها به آن رفع شد و هم اکنون در دستور کار است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که همه افراد و جناح ها طبق قانون می توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: شورای نگهبان صلاحیت اشخاص را بررسی می کند و وظایفش را درباره انتخابات انجام می دهد.

دکتر کدخدایی با اشاره به این که شورای نگهبان به مباحث سیاسی ورود ندارد، بیان داشت: ما مسئول صحبت ها و نکاتی که رجال سیاسی می گویند، نیستیم اما براساس قانون معیارهای صلاحیت را بررسی می کنیم.

وی با بیان این که فعالیت های انتخاباتی زود هنگام اگر مصداق تبلیغات داشته باشد، مورد بررسی شورای نگهبان قرار می گیرد، ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «ورود زود هنگام به بحث انتخابات به مصلحت کشور نیست» شورای نگهبان هم هنوز فعالیت های انتخاباتی را شروع نکرده است و اگر گزارشاتی برسد، در زمان خودش بررسی می شود.  

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: معیارهایی که برای بررسی صلاحیت در نظر می گیریم، براساس مواد قانون انتخابات و همه از شرع اسلام است.

دکتر کدخدایی با اشاره به برگزاری رایانه ای انتخابات، گفت: به هر میزان که وزارت کشور درباره برگزاری رایانه ای انتخابات آمادگی داشته باشد، ما هم نظارت بر انتخابات را انجام می دهیم.

وی درباره قانون مجازات اسلامی گفت: مجلس در قانون مجازات اسلامی تغییراتی داده بود که لازم دیده شد مجددا مورد بحث در شورای نگهبان قرار بگیرد و هم اکنون در حال بررسی است.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر این که فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه راهگشای کشور و مسئولان است، بیان داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه انتخابات ها سالم برگزار شده است و ما تلاش می کنیم با اقدامات و تدابیر لازم سلامت انتخابات را حفظ کنیم./956/پ202/ج

ارسال نظرات