۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۴۰۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

طرح زودهنگام مباحث انتخاباتی مسائل اصلی کشور را تحت الشعاع قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طرح زودهنگام مباحث انتخاباتی را عامل تحت الشعاع قرار دادن مسائل اصلی کشور دانست و گفت: مسؤولان از جوی که مردم را دچار یأس می کند پرهیز کنند؛ چراکه حفظ نظام و ارزش های آن رسالت اساسی آنان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمود رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره علت علنی کردن اختلافات و متهم کردن یکدیگر از سوی برخی مسؤولان، اظهار داشت : منشا این کارها هوای نفس و منافع دنیوی است؛ این افراد فکر می کنند با این کارها محبوب شده و جایگاه خوبی پیدا می کنند غافل از این که دل ها دست خدا است.

 

وی افزود: امام علی(ع) می فرماید هرکس بین خود و خدا را اصلاح کند خدا نیز رابطه وی با مردم را اصلاح می کند، به عبارت دیگر دل ها را متوجه او می کند؛ رضایت خدا در این است که دقیقا طبق موازین دینی و منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مبنی بر عدم تایید طرح مباحث زودهنگام انتخاباتی، گفت: در دوران انتخابات به طور طبیعی یک نوع هیجان و شور بوجود می آید؛ مسؤولان می توانند این احساسات را برای حضور حداکثری، آگاهی دهی و انتخابات اصلح مدیریت کنند اما هرگونه تلاش بی معیار مردم مورد سوء استفاده دشمن قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ آرامش کشور پیش از انتخابات را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: مسؤولان از جوی که مردم را دچار یأس می کند پرهیز کنند؛ چراکه حفظ نظام و ارزش های آن رسالت اساسی آنان است، این چند روزه انتخابات می گذرد مهم این است که در برابر خدا و امام زمان(عج) باید پاسخ گو اعمال خود باشند.

 

همدلی و پرهیز مسؤولان از حاشیه ها موجب شکوفایی اقتصاد می شود

وی با بیان این که همدلی مسؤولان و پرهیز از مسائل حاشیه ای موجب شکوفایی در عرصه اقتصادی می شود، گفت: با مدیریت صحیح و سرمایه گذاری در مباحث اقتصادی می توان به نتیجه مطلوب رسید.

 

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: هم افزایی نیروها موجب رشد می شود همان گونه که یک نهال قوی و ستبر می شود؛ اگر این اتفاق بیفتد کارهای اعجاز آمیز ممکن شده و مایه شگفتی همگان می شود چنان که در عرصه های دیگر توانسته ایم الگوی مناسبی برای پیشرفت باشیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موفقیت های نظام در فعالیت های دانش بنیان، گفت: همان گونه که در بحث هسته ای، سلول های بنیادی مبنای فعالیت ها علمی است، اقتصاد نیز باید دانش بنیان باشد؛ البته این مبنا باید با فرهنگ اسلامی و هنجارهای نظام سازگار باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی کشور را به لحاظ نیروی انسانی غنی دانست و تأکید کرد: متخصصان می توانند با نظریه پردازی علمی بر مبنای ارزش های اسلامی موجب جهش اقتصاد شوند و باید از این استعداد های خدا دادی استفاده کنیم.

 

وی با تأکید بر کار کارشناسی در عرصه اقتصاد، گفت: کارها به صورت دقیق و بر اساس واقعیت های موجود انجام شود؛ با شناسایی توانمندی ها و استعدادهای خود در بخش کشاورزی و صنعتی می توانیم با همین سرمایه و منابع طبیعی چندین برابر بهره برداری داشته باشیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات