۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۳۴۲۴

تبلیغ دینی در فضای سایبر نیازمند مشارکت جدی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه میاندوآب گفت: با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی زمینه برای تبلیغ و اشاعه اسلام ناب محمدی در جهان فراهم شده است با این وجود به علت نبود امکانات کافی و همچنین عدم آشنایی طلاب و روحانیان با فضای مجازی از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.
فضاي مجازي

حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده، استاد حوزه علمیه میاندوآب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی، اظهار کرد: در حال حاضر 900 شبکه بر علیه اقتصاد اسلامی، 253 شبکه ماهواره‌ای علیه اخلاق اسلامی و نزدیک 30 میلیون سایت ضد اخلاقی و انسانی از سوی دشمنان اسلام پشتیبانی می شود که این امر لزوم انتقال تبلیغ از منبر به سمت فضای مجازی را بیشتر نمایان می‌کند.

 

وی ادامه داد: زمانی تبلیغ دین تنها اختصاص به مساجد و منابر داشت، حتی در زمان پیامبر(ص) ایشان همراه اصحاب خود در مسجد جمع شده و به آموزش قرآن و احکام اسلامی می‌پرداختند و از این طریق افرادی را جذب اسلام می‌کردند اما امروزه با توجه به گسترش ابزارهای ارتباطی و حجم کاربران لزوم سرمایه گذاری در تبلیغات سایبری بیش از پیش احساس می شود.

 

این استاد حوزه با اشاره به ظرفیت های موجود فضای سایبری برای تبیین احکام متعالی اسلام، اظهار داشت: رسالت طلبه یا مبلغ دینی این است که با ورود به فضای سایبری ضمن مقابله با سایتهای ضد دینی و اخلاقی به تبیین و تبلیغ آموزه های دینی بپردازند.

 

وی با بیان این که استفاده از ظرفیت فضای مجازی دسترسی کاربران علاقه مند به اسلام را در سراسر دنیا به آموزه های دینی و قرآنی فراهم می کند، اظهار داشت: وظیفه و رسالت روحانیان است که با فهم کامل دین و با به‌کارگیری فنون و شیوه‌های کارآمد و به‌ روز اسلام ناب محمدی (ص)  را به شکل عمیق و کاربردی معرفی کنند.

 

حجت الاسلام حسن‌زاده تبلیغ اسلام اصیل منبعث از آیات و روایات را وظیفه روحانیت در فضای مجازی اعلام و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان به علت آگاهی به فلسفه و احکام اسلامی بهترین مروجان و پاسخگویان به شبهات دینی هستند.

 

وی با تاکید بر ضرورت فراهم‌سازی بسترهای مناسب تبلیغی در فضای مجازی، اذعان کرد: احساس ضرورت وجوب و لزوم تبلیغ دین در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه با وجود درک این نکته و ضرورت به علت آشنایی ناکافی روحانیان با فضای مجازی تمایلی به تبلیغ در حوزه سایبری ندارند که این خود از نقاط ضعف تبلیغ دین در فضای مجازی است.

 

این استاد حوزوی، تبیین کامل دین در فضای مجازی را بسیار تاثیرگزار در شکل‌گیری گرایش‌های مذهبی کاربران خواند و گفت: طلاب و روحانیان با ورود به تبلیغ در فضای مجازی می توانند با افزایش بصیرت دینی کاربران از گرایش آنها به عرفان های کاذب و نوظهور جلوگیری کرده و آنها را در برابرهجمه‌های سوء تبلیغی بیگانگان در امان نگه دارند./936/ت302/ب

ارسال نظرات