۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۳۴۶۰
آیت الله علوی گرگانی:

لغزش مسؤولان جامعه را دچار مشکل می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی مسؤولیت در نظام اسلامی را رسالتی سنگین ارزیابی کرد و با بیان این که باید افراد شایسته برای مناصب مختلف انتخاب شوند، گفت: لغزش در پست‌های مهم کشوری لغزش یک فرد نیست بلکه جامعه‌ای را دچار مشکل خواهد کرد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شنبه شب در دیدار استاندار قم، با تأکید بر اهمیت مسؤولیت استانداری، گفت: همه قوای یک شهر متمرکز در استانداری است و بار سنگینی بر عهده استانداران قرار گرفته است.
این استاد برجسته درس خارج با اشاره به روایاتی اهمیت منصب استانداری را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت:‌ امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود که این منصب مهم را به دست آورده بود فرمودند؛ از این جهت که یک فرد مورد اعتماد و با تقوا به این پست منصوب شده خوشحال و از جهت خطیر بودن و احتمال لغزش در این پست برای تو ناراحت هستم.
آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که باید افراد شایسته برای پست‌ها و منصب‌های نظام اسلامی انتخاب شوند، اظهار داشت: لغزش در پست‌های مهم کشوری لغزش یک فرد نیست بلکه جامعه‌ای را دچار مشکل خواهد کرد.
وی با اشاره به آیاتی از قران کریم مسؤولان را به استمداد و توجه به خدا توصیه کرد و گفت: کسانی که در راه خدا تلاش کرده و هدفشان جلب رضایت الهی باشد خداوند آنها را در مسیر صحیح و خدمت رسانی قرار خواهد داد.
این استاد برجسته درس خارج با بیان این‌که هر شهری اقتضائات خاص خود را دارد، تصریح کرد: باید افرادی که برای کارهای اجرایی به شهر مقدس قم می‌آیند متناسب با فرهنگ شهر، علم و فقاهت و مراجع باشند.
آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتم از ایشان تقاضا کردم که مسؤولان توجه ویژه‌ای به شهر مقدس قم داشته باشند و ابلاغ شود که افراد شایسته‌ای برای خدمت گذاری به این شهر انتخاب شوند.
وی بر اهمیت شهر مقدس قم در جهان اسلام تأکید کرد و با بیان این‌که این شهر تأثیر فراوانی بر روی ملت‌ها دارد، گفت: قم مرکز جهان اسلام است؛ تمام دنیا به قم چشم دوخته اند، چون این شهر صادر کننده علم و انقلاب به سراسر جهان است.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که افراد، حسن و عیب نظام اسلامی را از شهر قم می‌دانند، ابراز داشت: مسؤولیت استانداری در قم مسؤولیتی جهانی است و کسی که در این پست قرار می‌گیرد بداند که چشم دنیا به این شهر دوخته شده است.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب نسبت به قم اهتمام ویژه‌ای دارند، قم را آبروی جهان اسلام ذکر کرد و گفت: همه مسؤولان و مدیران باید به گونه‌ای فعالیت کنند که شأن قم در جهان اسلام حفظ شود.
این استاد برجسته درس خارج بر ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در شهر مقدس قم تأکید کرد و اظهار داشت: در این شهر مراجع تقلید و شخصیت‌های بزرگ علمی حضور دارند و باید فضای شهر متناسب با فرهنگ فقه و فقاهت باشد.
وی بوجود آمدن مشکلات فرهنگی در شهر مقدس قم را سبب خوشحالی دشمنان توصیف و به استاندار قم توصیه کرد: به حجاب و عفاف شهر مقدس قم اهتمام ویژه‌ای داشته باشید و همچون پدری مهربان برای پیشرفت و تعالی این شهر تلاش کنید.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان از عملکرد استانداری قم برای طرح تفکیک جنسیتی که در برخی از دانشگاه‌های استان اجرا شده تقدیر و تشکر کرد./927/پ202/ج
ارسال نظرات