۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۴۶۳
13 و 14 آبان؛

همایش ملی شیعه و تبرستان در مرزن آباد چالوس برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی «شیعه و تبرستان» روزهای 13 و 14 آبان‌ماه امسال در مرکز آموزشی شهید ادیبی شهر مرزن‌آباد شهرستان چالوس برگزار می‌شود.
 همايش ملي شيعه و تبرستان

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمود علیخانی، دبیر همایش ملی «تشیع و تبرستان» امروز در جمع خبرنگاران از ارسال بیش از 120 مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد.

 

وی افزود: بررسی مباحث مربوط به قیام علویان در تبرستان و حمایت‌های مردمی از آنان و گرایش مردم این خطه به اسلام و تشیع و امامزادگان مازندران موضوع این همایش است.

 

دبیر همایش ملی «تشیع و تبرستان» تصریح کرد: بر اساس شواهد و اسناد تاریخی مردم مازندران از همان ابتدا‌ با رویکرد شیعی‌ اسلام را پذیرفتند و در طول دوران پناهگاه فرزندان مظلوم امیرالمؤمنان(ع) بویژه در زمانی که سادات علوی زیر خفقان شدید خلفای بنی‌عباس قرار داشتند بودند.

 

وی با اشاره به علت انتخاب این مکان جهت برگزاری این همایش افزود: با توجه به اسناد معتبر نخستین مکانی که با حسن‌بن زید(داعی کبیر) در 25 رمضان سال 250 هجری بیعت کردند منطقه سعید‌آباد یا مرزن‌آباد فعلی بود، بنابراین تصمیم بر این شد که این همایش در این شهر برگزار شود.

 

حجت الاسلام علیخانی، فضاسازی معنوی، احیای هویت دینی فرهنگی، بررسی دیدگاه‌های صاحب‌نظران و بهره‌گیری از نظرات آنان، بررسی دغدغه تشکیل حکومت بر پایه علم و عدل و معرفی شخصیت‌های مهم علوی و امامزادگان به نسل حاضر از جمله اهداف این همایش عنوان کرد.

 

وی با بیان این که این همایش در سطح ملی در دو روز 13 و 14 آبا‌ن‌ماه برابر با عید سعید غدیر و روز مازندران برگزار می‌شود، ادامه داد: امید است با برگزاری این همایش هویت فرهنگی مازندران بویژه غرب استان با توجه به معضل هجمه فرهنگی غرب در این منطقه بازسازی شده و مردم به اهل بیت (ع) و جمهوری اسلامی بیشتر گرایش یابند.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که امروز دنیا تشنه بهره گیری از معارف شیعه است، خاطرنشان کرد: همه عصبانیت و توطئه افکنی های نظام سلطه علیه کشورمان به دلیل اقتدار و عظمت اسلام شیعی در عرصه جهانی است.

 

وی با بیان این که استکبار جهانی در برابر اقتدار اسلام شیعی به زانو درآمده است، ادامه داد: دشمنان با همه توان و قدرت نمایی های توخالی خود نتوانستند حتی گوشه ای از عظمت و عزت شیعه را در دنیا تضعیف کنند.

 

امام جمعه مرز آبان با تأکید براین که اسلام شیعی هر روز در عرصه جهانی مقتدر تر از گذشته می شود، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز پرچم دار حرکت جهانی سازی اسلام شیعی در جهان است.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که ایران اسلامی در پرتو اهل بیت(ع) امروز به یک اقتدار و عظمتی بی نظیر دست یافته است، گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ملت شیعه و ولایت مدار کشورمان را الگوی خود در ایستادگی، مقامت و حق طلبی در برابر زورگویان عالم می دانند./950/ پ202/س

ارسال نظرات