۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۴۳۵۰۰
نخست وزیر لبنان:

دولت فعلا استعفا نمی‎دهد

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر لبنان درخصوص انفجار تروریستی بیروت گفت: مسأله استعفای دولت فعلا به تاخیر افتاده و ما خواهان تشکیل دولت توافق ملی در شرایط کنونی هستیم.
نجيب ميقاتي

به گزارش خبرگزاری رسا، نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان در کنفرانس خبری که در قصر ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: لبنان در لحظات سختی به سر می‌برد. من از همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ اصراری برای باقی ماندن در منصب خود ندارم چرا که از این منصب بی‌نیاز هستم و این مسأله را با میشل سلیمان، رییس‌جمهوری لبنان در میان گذاشتم.

 

وی افزود: در نشست خود با میشل سلیمان و در جلسه فوق‌العاده کابینه اعلام کردم که باید دولت جدید توافق ملی تشکیل شود. میشل سلیمان نیز عنوان داشت که فعلا زمان استعفای دولت نیست و مسائل ملی مهمتر است.

 

میقاتی همچنین عنوان داشت: ما در طول تاریخ لبنان شاهد آن بودیم که هر سیاستمداری که منافع ملی را بر منافع شخصی خود ترجیح داده یا طرد شده و یا ترور شده و یا سرنوشت این چنین داشته است. ما کاملا نسبت به شرایط خطرناکی که در آن به سر می‌بریم اطلاع داریم و رییس‌جمهور لبنان تاکید کرد که زمان استعفای خود را به تاخیر بیاندازیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در این نشست میشل سلیمان عنوان داشت که مساله استعفا را با اعضای هیات مذاکرات ملی بررسی خواهد کرد؛ مساله ما در شرایط کنونی مساله دولت نیست بلکه باید به فکر امنیت و ثبات کشور باشیم و اختلافات را کنار بگذاریم.


میقاتی همچنین درخصوص وسام الحسن، رییس شاخه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان و کشته شدنش در انفجار بیروت عنوان داشت: همه از رابطه خوب من با الحسن اطلاع داشتند. او فردی بود که به صورت حرفه‌ای عمل می‌کرد و با گروه‌های سیاسی خاصی در ارتباط نبود. ما معتقدیم که میان ترور الحسن و مساله میشل سماحه ارتباط وجود دارد. نمی‌توان این دو مساله را از هم جدا کرد.

 

میشل سماحه، یکی از وزرای سابق لبنان است که به اتهام دست داشتن در برنامه‌ریزی برای انجام عملیات در لبنان دستگیر شده است.

 

میقاتی اظهار کرد: سنی‌ها در لبنان احساس می‌کنند که مورد هدف قرار گرفته‌اند و ما نسبت به کشیده شدن لبنان به سمت فتنه خطرناکی بیم داریم./994/د101/ک

ارسال نظرات