۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۳۵۱۵
صفار هرندی:

مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان را نیازمند عزم ملی دانست و تاکید کرد: استکبار جهانی با کمک مزدوران منطقه ای خود با تحریم و فشار به دنبال جدایی مردم از نظام هستند اما به فضل خدا به جایی نخواهند رسید.
محمد حسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در همایش بررسی مسائل روز ایران که در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت امروز در بازار داخلی بیش از آن که متاثر از تحریم‌ها باشد، تحت تاثیر جنگ روانی، شایعات و دروغ‌پردازی ها است.


وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران بر تحریم ها شدت بخشیده و سعی در ایجاد آَشوب در جامعه دارند، گفت: این تحریم ها تاثیری در وفاق ملت ایران نداشته و در نهایت موجب افزایش توان ملی در زمینه های مختلف خواهد شد.


وی با بیان این‌که امروز نیازمند همت و عزم عمومی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان هستیم، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به کمک عمال منطقه‌ای خود با تحریم و فشار اقتصادی بر ملت ایران به دنبال جدایی میان مردم و نظام اسلامی هستند، غافل از این‌که رابطه امت با ولایت غیرقابل درک برای دشمنان است.


صفارهرندی با بیان این‌که مردم نباید گرفتار توطئه های غربی شوند، تصریح کرد: استفاده از عناصر دست آموز و ایجاد نفاق در جامعه به خصوص در برهه های حساسی چون انتخابات از دیگر برنامه های دشمنان است که باید هوشیار بود و بهانه دست دشمنان نداد.


مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که گزینه نظامی علیه ایران از پیش شکست خورده است، گفت: دشمنان با علم به این مساله رو به جنگ روانی و فرهنگی آورده‌اند که قطع همکاری در پخش شبکه‌های ماهواره‌ای ایران اسلامی در همین راستا بوده است.


وی با تشریح مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه‌چینی‌های غرب، خاطرنشان کرد: همگان می دانند دستیابی ایران به فناوری هسته ای تنها بهانه ای برای اعمال تحریم هاست، چراکه رهبری نیز فرمودند؛ تحریم ها قبل از فعالیت هسته ای ایران شروع شده بود.


صفار هرندی افزود: دشمنان با اصل نظام ولایی در ایران مخالف هستند، مطمئنا اگر فعالیت های هسته‌ای را تعطیل کنیم، غرب بهانه‌های دیگری از جمله حقوق بشر برای اعمال تحریم‌ها خواهد تراشید، از این رو در مقطع فعلی هرگونه عقب نشینی به زیان کشور خواهد بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم در کشور، با بیان این‌که در سال های اخیر با رشد شش برابری تولید مقالات علمی رو به رو هستیم، اظهار داشت: به لطف شور علمی و جنبش نرم افزاری در پنج سال نخست برنامه چشم انداز به اهداف طراحی شده برنامه بیست ساله 1404 در خصوص فناوری نانو دست یافته ایم./935/پ202/ج

ارسال نظرات