۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۴۳۵۱۶
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده:

نرخ رشد جمعیت باید با آموزه های اسلامی همراه شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: باید مردم را با آموزه اسلام در زمینه رشد جمعیت آشنا کرد.
دکتر کبري خزعلي

به گزارش خبرنگار رسا، دکتر کبری خزعلی در نشست خبری تعیین مصوبه سیاست های جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که امروز سی ام مهرماه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد اظهار داشت: در مورد رشد جمعیت در آیات و روایات مختلف و رهنمودهای بزرگان مسائل متعددی ذکر شده است که می توان با پرداختن به آنها مردم را برای افزایش جمعیت سوق داد.
وی افزود: از دیگر مباحث مورد بحث در جمعیت بحث مادر فرزندی است و به طور کلی نقش والدین در تربیت فرزند است که اسلام به آن به طور مبسوط پرداخته است.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده  یادآور شد: از دیگر مشکلاتی که جامعه اسلامی با آن مواجه است الگوهای زندگی و سبک زندگی غربی است که بر جامعه حاکم شده و از دیگر مسائل آن جهانی سازی در کشورهاست که انسان ها را خودمحور و خودخواه بار آورده است و آنها را به دوری از خانواده سوق می دهد.
وی تصریح کرد: نباید به صورت کورکورانه از دولت های غربی تقلید کنیم و از سیاست های آنها پیروی کرد زیرا آمریکا و کانادا برای دولت های اسلامی سیاست کاهش جمعیت دارند اما برای خود سیاست افزایش جمعیت دارند و تلاش می کنند تا بهداشت و وضعیت معیشت مردم خود را بهبود بخشند.
خزعلی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با آنکه نسخه کاهش جمعیت را برای همه کشورها تجویز می کند اما اقدام به فعالیت هایی نظیر اختصاص مسکن، سبد کالا، مرخصی، تخفیف و حمایت های مالیاتی، افزایش حقوق بازنشستگی و توصیه به مادران برای داشتن 8 فرزند از جمله کارهایی است که خودشان انجام می دهند و جمعیت آنها نسبت به خاکشان 371 نفر در یک کیلومتر است در حالی که این رقم در ایران 45 نفر در هر کیلومتر است.
وی در خاتمه گفت: باید با توجه به آموزه های دینی و مذهبی خود سعی کنیم مردم را نسبت به این مسأله آگاهی دهیم و آنها را نسبت به افزایش جمعیت تشویق کنیم/9591/پ202/ص
 

ارسال نظرات