۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۴۳۵۲۶

فعالیت 12 ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی اردبیل از فعالیت 12 روحانی ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان خبر داد.
ذبح شرعي

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام بهلول مرادی منش، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی اردبیل، امروز در جمع روحانیان ناظر بر ذبح شرعی این استان اظهار داشت: هم اکنون 12 روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر بوده و در امر نظارت بر ذبح شرعی فعالیت می کنند.


وی با اشاره به گسترش فعالیت روحانیان ناضر بر ذبح شرعی در اعیاد و مناسبت های مختلف مذهبی افزود: در آستانه عید سعید قربان فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان در زمینه نظارت بهداشتی و شرعی با هدف افزایش اطمینان خاطر مردم از لحاظ بهداشتی و شرعی بر لاشه دام‌های افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام مرادی منش گفت: هم اکنون در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور استان نظارت های بهداشتی و شرعی به صورت منسجم انجام می‌شود و ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی نسبت به ضبط و معدوم‌کردن فرآورده‎‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی اقدام می‌کنند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به ضبط و معدوم سازی 148 تن فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی در سال جاری در استان اشاره کرد و افزود : 164 پرونده تخلف بهداشتی نیز در این مدت برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.


همچنین صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار داشت: به صورت معمول کشتار غیر‌مجاز را در سطح استان به صفر رساندیم و در آستانه عید قربان با تقویت و تشدید امر نظارت اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین خدشه‌ای در سلامت مردم به وجود آید.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان در صدد کشتار خانگی و انفرادی هستند اکیپ‌های سیار ما هم در حوزه بهداشتی و هم ذبح شرعی آمادگی دارند تا به مردم خدمات ارائه کنند که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری و مساعدت مردم را در کشتارهای ایام عید قربان شاهد باشیم./935/پ202/س 

ارسال نظرات