۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۵۶۸

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه »با حضور معاون سرمایه انسانی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در موزه ملی ایران برگزار شد.
جشنواره ملي زنان و اقتصاد مقاومتي ريحانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه» عصر امروز با حضور معاون سرمایه انسانی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در موزه ملی ایران برگزار شد.

در این مراسم محسن جلیلی دبیر جشنواره ملی «زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه» با اشاره به این که چند سالی است نام گذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری با عناوین اقتصادی انجام می شود، ابراز داشت: اگر زنان خانه دار به عنوان سکان داران خرید، کالای ایرانی بخرند و اقتصاد مقاومتی در آنها نهادینه شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.

در ادامه مراسم خانم هدایتی، معاون سرمایه انسانی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به آیه هفتم از سوره منافقون اظهار داشت: این آیه نشان می دهد تحریم های اقتصادی دشمنان مسئله جدیدی نیست و به گواهی قرآن ریشه 1400 ساله دارد و در ادامه آیه می فرماید خزائن آسمان و زمین از آن خداست ولی منافقان نمی فهمند.

خانم دکتر فراهانی، مشاور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه های فشار، تلاش برای دفع آنها، تبدیل فشارها به فرصت، مشارکت همگانی و اعمال مدیریت اجتماعی، کاهش وابستگی ها، تأکید روی مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خوداتکایی و خود کفایی است.

همچنین در این مراسم خانم سیده فاطمه مقیمی،کار آفرین نمونه جهان اسلام با اشاره به این که عوامل انسانی و موقعیت ها از عوامل شکل گیری اجتماع است و در شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار است، بیان داشت: نقش زنان در جبهه اقتصادی با رویکرد فرهنگی بسیار مهم است و زنان با وجود فعالیت های اجتماعی و اقتصادی، رسالت فرهنگ سازی در خانواده را فراموش نکرده اند.

لازم به ذکر است در این مراسم زنان نمونه کار آفرین و اساتید دانشگاه حضور داشتند و این جشنواره به همت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرکز جامع توانمند سازی زنان و خانواده برگزار می شود./956/پ202/ص

.

 

 

ارسال نظرات