۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۴۳۵۸۸

چند خبر کوتاه از کهگیلویه و بویر احمد

خبرگزاری رسا ـ نشست اصحاب رسانه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهمئی و قدردانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور مردم در تجمع های اعتراض آمیز علیه انتشار فیلم موهن چند خبر کوتاه از کهگیلویه و بویر احمد هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امین کمالوندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد، در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد خاطرنشان کرد: یک رسانه خوب رسانه ای است که همیشه به دور از هر گونه جهت گیری یک طرفه واقعیات را به مردم منتقل کند و فضای جامعه را آلوده نکند و از مسائل و تیترهای خبری تنش زا و التهاب آفرین در سطح جامعه دوری کند.

سید رحمان زمانی، مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کهگیلویه و بویر احمد، همچنین در ادامه این جلسه، خبرنگاران و اصحاب رسانه را افرادی متعهد، دیندار و در خط ولایت و ارزش های نظام عنوان کرد و اظهار داشت: در مواردی برخی اشتباهات و کم تجربگی ها در برخی سایت های خبری مشاهده می شود که می توان با دقت و نظارت بیشتر این سایت ها را نیز در مسیر درست هدایت کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی یک رسانه این است که در مسیر و معیار حق و حقیقت حرکت کند و از خبرها و مسائلی که کوچک ترین التهاب و جنبه منفی اجتماعی را در سطح جامعه به وجود می آورد، خودداری کند.

زمانی تأکید کرد: برخی رسانه ها به جای ایجاد احساس شور و نشاط و امید در مردم با انتشار اخبار منفی به دنبال جذب بیشتر مخاطب هستند که این کار قداست، ارزش و جایگاه واقعی رسانه ای آنها را زیر سوال می برد.

برگزاری چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهمئی

عبدالمحمد نمازی دبیر شورای فرهنگ عمومی بهمئی، در ابتدای این جلسه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند اگر همه مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور عملی و اجرا شود کار بزرگی است و بسیاری از خلاء های فرهنگی جامعه برطرف خواهد شد.

وی از اعضای شورا درخواست کرد تا حصول نتیجه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را پیگیری کنند و اظهار داشت: لازمه عملی شدن مصوبات همت همه اعضای محترم شورا فرهنگ عمومی را می طلبد.

امین کمالوندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد، در ادامه جلسه با بیان این که کار فرهنگی کار پروسه ای است نه کار پروژه ای بیان داشت: رهبر معظم انقلاب ایجاد شور و نشاط در جامعه توسط دستگاه های فرهنگی را امری ضروری یادآوری کرده و  هدف آن را بوجود آوردن روحیه امید در جامعه دانسته اند که ضرورت دارد همه ما این سفارش معظم له را در دستور کار خود قرار دهیم.

کمالوندی حذف خرده فرهنگ های غیر ضرور را در قالب برگزاری همایشی با حضور روحانیون، بزرگان و نخبگان ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کرد و افزود: اگر ما مسئولین گام های اساسی در این راه برداریم مردم همیشه ثابت خواهند ماند.

قدردانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور مردم در تجمع های اعتراض آمیز  علیه انتشار فیلم موهن

مردم کهگیلویه وبویرحمد برای چندمین بار روز شنبه با برگزاری راهپیمایی باشکوه ضمن تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی، خشم و انزجار خود را از آمریکا، اسرائیل و سازندگان فیلم موهن علیه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) اعلام کردند.

حسین صابری، استاندار کهگیلویه و بویر احمد، در راهپیمایی عظیم مردم استان در محکومیت انتشار فیلم موهن بیان داشت: این حرکت توهین آمیز و جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل در حقیقت نشانه ضعف و سستی استکبار جهانی و افزایش موج بیداری اسلامی در جهان بوده است.

وی با بیان این که آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل نژاد پرست امروز مورد بیش از پیش خشم و نفرت میلیارد ها مسلمان در سراسر جهان اسلام قرار گرفتند خاطرنشان ساخت: واکنش آگاهانه و پرشور مردم مسلمان و محکومیت فیلم موهن علیه پیامبر صلح و رحمت به استکبار فهماند که کوچکترین تجاوز و توهین به ارزشها، مقدسات و اعتقادات دینی مردم و مسلمانان در هر کجای جهان، با جواب کوبنده مواجه خواهد بود.

صابری تصریح کرد: سازندگان و طراحان ساخت این فیلم بر خلاف اندیشه نژاد پرستانه و پیش بینی نادرستشان امروزه شاهد عشق و ارادت روزافزون مردم سراسر دنیا به اسلام عزیز هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد جنگ های 33 روزه حزب الله با رژیم غاصب اسرائیل و خنثی شدن همه توطئه ها، ترفند ها و تهدیدهای آمریکا و اسرائیل علیه مردم بیدار و مسلمان ایران اسلامی در طول 33سال گذشته را یاد آور شد و گفت: پیشنهاد و توصیه ملت قهرمان، متعهد و بیدار ایران اسلامی به استکبار این است که از این حوادث درس عبرت بگیرد.

لازم به ذکر است، استاندار از حضور چشمگیر و آگاه مردم مسلمان، متعهد و غیور این استان در راهپیمایی علیه ساخت فیلم موهن آمریکایی و اسرائیلی بر ضد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) قدردانی کرد./9458/د101/ب 

ارسال نظرات