۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۴۳۵۹۴

فراخوان مقاله همایش ملی «سبک زندگی اسلامی» اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی «سبک زندگی اسلامی» به همت موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب و دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌‌شود.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی «سبک‌ زندگی اسلامی» از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ویژه دانشجویان و طلاب سراسر کشور برگزار می‌شود.

دانشجویان و طلاب علاقه‌مند سراسر کشور می توانند تا پایان آبان‌ماه با ارسال مقاله درباره موضوعات مربوط به سبک زندگی اسلامی در این همایش شرکت کنند.

گفتنی است، محورهای ویژه این همایش برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان در سفر به خراسان شمالی است.

محورهای پیشنهادی مقام معظم رهبری مواردی همچون بن‌مایه‌های فرهنگ اسلامی جامعه، نقش نخبگان در تبیین سبک زندگی اسلامی، آسیب‌شناسی سبک زندگی فعلی، وظیفه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در سبک زندگی، خطرهای تقلید در سبک زندگی، ارزش‌ها در جامعه اسلامی، علم در جامعه اسلامی، اختراع در جامعه اسلامی، صنعت، سیاست و اقتصاد در جامعه اسلامی و تبلیغ و تبلیغات در جامعه اسلامی است.

همچنین ثروت و قدرت در جامعه اسلامی، کار جمعی و فرهنگ آن در جامعه اسلامی، وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی، تفریح در جامعه اسلامی، صداقت در جامعه اسلامی، تولید و مصرف در جامعه اسلامی، عزت و کرامت در جامعه اسلامی، رفاه، تجمل، رفاه زدگی و تجمل گرایی در جامعه اسلامی، جوان در جامعه اسلامی، جوان در حکومت اسلامی، امید و نشاط در جامعه اسلامی، گوش کردن در جامعه اسلامی و عقل و اندیشه در جامعه اسلامی از دیگر محورهای این همایش است.

موضوعات دیگری همچون وظیفه و مسؤولیت در جامعه اسلامی، پیشرفت، تمدن و تمدن‌سازی و سبک زندگی، شهید در جامعه اسلامی، همت و تلاش در جامعه اسلامی، هدف در جامعه اسلامی، رستگاری در جامعه اسلامی، امنیت روانی و اخلاقی در جامعه اسلامی نیز از محورهای این همایش است.

همچنین موضوعاتی با سرفصل های سبک زندگی در مقیاس فردی، سبک زندگی در مقیاس خانواده، سبک زندگی در مقیاس اجتماعی، سبک زندگی در مقیاس حکومت اسلامی، سبک زندگی در مقیاس بین‌المللی از محورهای دیگر این همایش است.

شایان ذکر است، مهلت ارسال آثار تا پایان آبان‌ماه است و زمان برگزاری همایش زمستان سال جاری است.

دانشجویان و طلاب می توانند آثار خود را به اداره همایش های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)  به نشانی قم ـ بلوار امین بلوار جمهوری اسلامی ـ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره ( ارسال کنند.

علاقه‌مندان به کسب آگاهی بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی معاونت پژوهش مؤسسه به نشانی http://research.iki.ac.ir مراجعه کنند./919/پ202/ن

ارسال نظرات