۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۶۱۰
به منظور اقامه نماز؛

1200 روحانی به مدارس قزوین اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام هزار و 197 روحانی مبلغ به مدارس استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.
1200 روحانی به مدارس قزوین اعزام شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع خبرنگاران از اعزام هزار و 197 روحانی مبلغ به مدارس استان خبر داد.

 

وی اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤوالات و احکام شرعی و همچنین اجرای برنامه های دینی و فرهنگی را از جمله مهم ترین برنامه های مبلغان اعزامی دانست.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که حضور روحانی در مدرسه و ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان نسل جوان جامعه می کاهد، ادامه داد: آموزش و پرورش باید از توانمندی های حوزه های علمیه در این بخش بیشتر استفاده کند.

 

وی به آثار تبلیغی و فرهنگی برنامه های روحانیان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور ائمه جماعات در کلاس ها، تشکیل جلسات آموزشی و پرسش و پاسخ و حضور پر رنگ تر دبیران و معلمان در مراسم نماز جماعت مدارس، آثار تبلیغی و فرهنگی موثری دارد.

 

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این که آموزش و پرورش در عرصه تربیتی و حمایت‌های معنوی نیازمند همراهی حوزه و روحانیت است، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مرکز نشر معارف الهی می‌توانند پشتیبان اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در تقویت فضای معنوی این مجموعه بزرگ باشند.

 

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امروز شاهد گسترش شبهات دینی از سوی دشمنان در جامعه هستیم، ادامه داد: تنها قشری که می‌توانند به شیوه ای علمی و دقیق به این شبهات پیچیده پاسخ دهد، روحانیت آگاه است.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که امروز حوزه و روحانیت عزمی جدی برای پاسخ‌گویی به شبهات در جامعه دارند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت در یک حرکت جهادی همه توان و ظرفیت خود را برای خنثی‌کردن توطئه دشمنان در این بخش به کار گرفتند.

 

وی اعزام روحانیان و امام جماعات به مراکز مختلف مانند مساجد و مدارس را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد و گفت: روحانیان اعزامی در سال تحصیلی جدید برای اقامه نماز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به مدارس دخترانه و پسرانه استان قزوین هستند.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که تعداد روحانیان برای اقامه نماز جماعت در مدارس به تعداد مدارس استان نیست، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در تأمین این نیروی انسانی در این مدارس با مشکلاتی مواجه است و بیشتر تلاش می‌کند مدارسی که درخواست ائمه جماعات برای اقامه نماز دارند را پوشش دهند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری گفتمان های دینی با حضور اساتید حوزه علمیه در مدارس استان خبر داد و گفت: برگزاری گفتمان های دینی زمینه شکوفایی معنوی دانش آموزان را فراهم خواهد کرد.

 

وی با بیان این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از مهم‌ترین راه‌های نهادینه کردن مفاهیم دینی برای نسل جوان است.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که میزان هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام هر روز به شیوه ای جدید وارد جامعه می شود، خاطرنشان کرد: میزان حمایت و سرمایه گذاری غرب برای گسترش خرده فرهنگ ها هر روزه از افزایش چشمگیری برخوردار می شود.

 

وی از بین بردن هویت دینی نسل جوان را مهم ترین هدف دشمنان از ترویج فرهنگ غربی و گسترش شبهه در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز نسل جوان جامعه ما طعمه اصلی نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند که باید در این خصوص هوشیار بود./950/پ203/ب

ارسال نظرات