۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۴۳۹۰۴

مهلت ارسال آثار به همایش علمی پژوهشی ولایت تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مهلت ارسال آثار به همایش علمی پژوهشی ولایت به سبب استقبال گسترده تمدید شد.
فراخوان همايش علمي پژوهشي ولايت در اهواز

رضا شیشه بر، معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از تمدید زمان مهلت ارسال آثار به همایش علمی، پژوهشی ولایت به سبب استقبال گسترده علاقه مندان خبر داد و گفت: علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه دهم آبان ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری این همایش ابراز داشت: نخستین همایش علمی پژوهشی ولایت پنج شنبه، 18 آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می شود.

شیشه بر با تأکید بر اهمیت مسأله ولایت و توجه به خوزستان در این زمینه ابراز داشت: هدف از برگزاری این همایش علمی در خوزستان پرداختن به مباحث امامت و ولایت و خنثی سازی توطئه های دشمنان برای گمراهی جوانان است.

وی با بیان این که مقالات بسیار خوب و قابل توجهی از سوی طلاب و دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، اظهار داشت: همایش علمی، پژوهشی ولایت برای نخستین بار از سوی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین اهواز برگزار می شود.

وی با اشاره به موضوعات این همایش علمی ابراز داشت: موضوعات مقاله در محور امامت عامه، غدیر و ولایت، جایگاه معرفتی امامت و ولایت، ضرورت نصب و نص الهی در امامت، بررسی نظریه انتخاب در تعیین امام، نظریه انتصاب و تحلیل رفتار صحابه، امامت و بیداری اسلامی، ولایت و وحدت اسلامی، مفهوم و شئون امام در نگاه فریقین (شیعه و اهل تسنن)،  شرایط و اوصاف امام از نگاه قرآن کریم و عصمت امامان در قرآن کریم می باشند.

شیشه بر تصریح کرد: ولایت امیرالمؤمنین(ع) در قرآن کریم، آیه ولایت و تطبیق آن بر امامان اثنی عشر (ع)، اثنی عشر در منابع اهل سنت، اثبات امامت امام علی (ع) در پرتو افضلیت، شیوه های اثبات امامت خاصه (از چه راه هایی می توان امام حق  را شناخت؟)، موضوعات مقالات در محور امامت خاصه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مقاله پیرامون محور مهدویت، اندیشه مهدویت در قرآن کریم، اندیشه مهدویت در منابع اهل سنت، نقش و کارکردهای امام غایب، زعامت و رهبری در عصر غیبت و  آسیب شناسی اعتقادی مهدویت می باشند.

وی با دعوت از اندیشمندان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در عرصه دین و امامت ابراز داشت: اندیشمندان و صاحب نظران با ارسال مقالات و حضور در همایش بر شکوه و بزرگی این همایش علمی بیفزایند تا در آینده ای نزدیک شاهد فراگیر شدن اسلام محمدی(ص) در سراسر جهان شویم.

یادآور می شود، پژوهشگران باید فایل مقالات خود را به پست الکترونیکی ac. amiralmomenin@yahoo.com ارسال و اصل مقاله را به دبیرخانه همایش واقع در اهواز، امانیه، بلوار امام موسی صدر، جنب پل سلمان فارسی پلاک 29  کدپستی: 73131- 61339 تحویل یا پست کنند.

گفتنی است، در ذیل کلیه آثار ارسالی مشخصات کامل شناسنامه ای ، نشانی کامل پستی ، شماره تماس ثابت و همراه ، یک قطعه عکس4×3 و نشانی الکترونیکی قید شود./9464/ت303/ب

ارسال نظرات