۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۴۰۵۸
حجت الاسلام عباسی:

مطالبات رهبر انقلاب سرلوحه تصمیم گیری‌های مدیران حوزه باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با تقدیر از فعالیت های انجام شده در حوزه برای اجرایی شدن رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مطالبات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باید سرلوحه تصمیم گیری های مدیران حوزه باشد.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به قم، درباره چشم انداز آینده حوزه و چگونگی شکل گیری حوزه ای هم تراز با انقلاب، گفت: بسیاری از رهنمود های راهگشای مقام معظم رهبری به حوزویان در سفر به استان قم محقق شده است و تحقق بعضی از آن آرمان ها احتیاج به زمان بیشتری دارد.

وی با بیان این که در مرکز مدیریت حوزه علمیه کارگروه هایی برای پیگیری مطالبات رهبری از حوزه علمیه تشکیل شده است، ابراز داشت:در ایام سفر مقام معظم رهبری به قم معاونت های شورای مدیریت حوزه، مطالبات ایشان از حوزه علمیه را جمع آوری کرد و راهکارهای چگونگی تحقق مطالبات ایشان را مورد بررسی قرار دادند.

 

وی اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری درباره چگونگی تحول در حوزه در بخش هایی مثل ساختار مدیریتی حوزه، ساختار تعلیمی آموزشی، ساختار تربیتی و رفتاری در حوزه، ساختار تبلیغی حوزه و حضور بین المللی حوزه در عرصه های فکری دنیای امروز متمرکز بود.

 

مدیر مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی جامعه المصطفی ادامه داد: همه مدیران حوزه علمیه در گذشته و حال کوشش دارند تا رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه روند تحولی خود قرار دهند.

 

وی با تاکید بر این که سفر مقام معظم رهبری در سال 89 به قم نقطه عطفی برای حوزه علمیه بود، ابراز داشت: انتظار بیشتری در سرعت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه علمیه وجود داشت و در عین حال مسئولان حوزه مجدانه در حال تلاش هستند تا این مطالبات اجرایی و محقق شود.

 

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی تاکید کرد: مطالبات رهبری از حوزه، در مورد مسائل راهبردی بود که احتیاج به باز تعریفی نظام حوزه دارد تا این مطالبات راهبردی را در نظام حوزه علمیه محقق کند.

 

وی تاکید کرد: حوزه باید برای خود تعریفی جامع با توجه به رسالت حوزه در بعد از انقلاب که قابل قبول اکثریت حوزیان باشد ارائه دهد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تحولات ارزشمند انجام شده در حوزه علمیه در زمینه رشته های تحصیلی، اظهار داشت: رشته های تشکیل شده در حوزه بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده نبوده و بیشتر بر اساس نیازهای احساس شده فعالیت هایی در این زمینه انجام شده است که باید برای رفع این نقیصه تلاش لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان این که تعیین نقشه جامع رشته های تحصیلی حوزویان با توجه به وظیفه کلان حوزه، از کارهای ضروری است، ابراز داشت: سفر مقام معظم رهبری به قم نباید به فراموشی سپرده شود و باید به صورت زنده سرلوحه مدیران حوزه علمیه در تصمیم گیری ها باشد. /929/ت302/ج

 

ارسال نظرات