۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۰۶۱

همایش قدس در مکه مکرمه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش قدس با حضور زائران کشورهای مختلف و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.
مكه
به گزارش خبرگزاری رسا، همایش قدس با حضور زائران کشورهای مختلف و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با تاکید بر این که امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام و شاید مهمترین آن، مساله‌ قدس است، اظهار کرد: همه ادیان برای این سرزمین قداست ویژه قائل بوده و این مکان در طول تاریخ همیشه مورد توجه اقوام و ملل بوده است؛ اما متاسفانه اکنون از سوی مستکبران و سلطه گران جهانی اشغال شده است.
وی با بیان این‌که به برکت بیداری اسلامی، رژیم صهیونیستی در محاصره قرار گرفته است، ادامه داد: آن چه را حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی کرده بودند، یعنی زوال اسراییل، نزدیک است و این امر به دست نیروهای شجاع، جوان و بافضیلت محقق خواهد شد و امیدواریم به زودی شاهد چنین روزی باشیم و پرچم دولت اسلامی را بر فراز قدس به اهتزاز درآوریم.
پس از  وی، شیخ خالد ملا از علمای عراق به سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: باید این قضیه را در نزد پژوهشگران به تحقیق و بررسی بگذاریم که امام خمینی(ره) در قبال این مساله، به عنوان مرجع مسلمانان، مواجهه بسیار خوبی داشتند که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.
وی افزود: ظاهر این دعوت، آزادی قدس و در بطن آن، حرکتی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است. امام خمینی(ره) یک فقیه، مرجع و استاد بزرگ بود و می‌دانست اگر مسلمانان در مسائل فقهی نمی‌توانند به یک موضع مشترک برسند، اما در مساله‌ فلسطین متحد خواهند شد؛ بی‌شک، این یک الهام خدایی بود.
شیخ سعید قاسم، رییس هیات اسلامی فلسطین در لبنان نیز که مدت 15 سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است، در ادامه‌ همایش، با تشریح جایگاه تاریخی قدس در منظر پیامبر اکرم(ص)، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، من با جمعی دیگر در زندان‌های اسرائیل بودم، در آن شرایط وقتی می‌خواندیم که حضرت امام(ره) سفارت اسراییل را در تهران تعطیل و سفارت فلسطین را باز کرد، احساس اتحاد جهان اسلام در دل ما نور امید می‌تاباند.
این عضو هیات اسلامی فلسطین در لبنان، تصریح کرد: با همه این اوصاف، نتایج یک تحقیق دانشگاهی معتبر نشان می‌دهد که 30 درصد از یهودیان برای خروج از فلسطین و فرار به اروپا همین الان آمادگی دارند، 30 درصد برای انجام این کار در آینده تمایل دارند و درمجموع کمتر از 20 درصد احساس می‌کنند که باید در فلسطین بمانند.
حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، مشاور رییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت سخنران پایانی همایش قدس بود که با ارائه سخنانی به دو زبان فارسی و عربی، گفت: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب و موقعی که برنامه‌ انقلاب را ترسیم می‌کردند، یکی از مهمترین مسائل مورد توجهشان فلسطین بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که مهمترین مساله‌ ما فلسطین است.
حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که مسأله فلسطین مهمترین معیار آزمون جهان بشریت، جهان عرب و جهان اسلام است، تصریح کرد: آن‌ها از تحقق نیافتن اهداف و آرزوهایشان خشم دارند و به همین دلیل جرایم مختلف را مرتکب می‌شوند. آن‌ها روز به روز در حال از دست دادن جایگاهشان هستند و مدام رو به زوالند. خون ما بر هر ثروت و قدرتی پیروز خواهد شد و اگر با خدا باشیم، پیروزی و نصرت با ماست.
 پایان بخش این همایش، قرائت قطعنامه‌ای در حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین و آزادی و اعتلای قدس شریف بود که هر بند آن با فریاد الله اکبر حاضران همراهی می‌شد و در نهایت هم شعارهایی در حمایت از قدس شریف و مبارزان فلسطین در سالن محل برگزاری همایش قدس در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه طنین‌انداز شد./917/د102/ی
ارسال نظرات