۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۱۳۴

اخبار کوتاه از شمال کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه نهج البلاغه پژوهی و کارگاه آموزشی روش تحقیق در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان از جمله مهم ترین اخبار کوتاه شمال کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مسابقه خطبه های نهج البلاغه از سوی معاون پژوهش حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با هدف ارتقای سطح پژوهشی طلاب برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، طلاب پایه اول تا دهم این مدرسه علمیه هر هفته با مطالعه یک خطبه تعیین شده از سوی معاونت پژوهش، در پایان هفته چهارم در این مسابقه که از چهار خطبه سؤال طرح می شود، شرکت می کنند.

 

گفتنی است، نخستین مرحله این مسابقه مهر ماه برگزار شد که آقایان علی عباس آبادی و ابوالفضی وزیری حائز رتبه برتر شدند.

 

برگزاری کارگاه آموزشی روش تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه امام خمینی گرگان

 

همچنین از سوی معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، کارگاه آموزشی روش تحقیق و پژوهش ویژه طلاب سطح یک با حضور رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، این کارگاه آموزشی هر ماه برگزار خواهد شد و به طلاب برگزیده نیز گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.

 

برگزاری دعای عرفه در 73 امامزاده مازندران

 

حجت الاسلام حیدری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری دعای پر فیض عرفه در 73 امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد.

 

وی با بیان این که عرفه روز شناخت خود و خداست و اگر هر انسانی خویشتن و رابطه اش با خدا را بیشتر بشناسد، از همه کس و از همه چیز احساس جدایی و رهایی می کند، گفت: عرفه روزی است که همه حاجیان باید با لباس احرام در یک صحرای کوچک جمع شوند و هیچ کس وسیله ای برای خودنمایی ندارد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که اماکن متبرکه مازندران هر ساله میزبان برگزار کنندگان این مراسم معنوی هستند، تصریح کرد: امسال نیز این مراسم پر فیض با حضور گسترده مشتاقان به ویژه نسل جوان برگزار خواهد شد.

 

رسالت اصلی وزارت آموزش و پرورش زدودن جهل و گسترش اخلاق اسلامی است

حجت الاسلام حسین محمدیان، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل امروز در صبح گاه اداری آموزش و پرورش شهرستان با بیان این که فضای حاکم بر آموزش و پرورش فضای صداقت و معنویت است که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده شود، گفت: ورود به مدارس به مانند ورود به اماکن مقدس است که باید حرمت و جایگاه این اماکن حفظ شود.

 

وی با اشاره به این که ارزش انسان ها به علم و اخلاق است، بیان داشت: رسالت اصلی وزارت آموزش و پرورش زدودن جهل و گسترش اخلاق اسلامی است که باید اهتمام لازم را در این راستا مصروف داشته باشد.

 

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل با اشاره به پیشرفت علمی غرب و ترویج خوی وحشی گری و تهاجم در سیاستمداران آنان، تصریح داشت: اگر دانش و اندیشه با اعتقاد الهی همراه شود سازندگی و امنیت را برای نوع بشر به ارمغان می آورد.

 

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به نقش اخلاق اسلامی و اهمیت آن در تربیت و پرورش دانش آموزان، گفت: خوش خلقی موجب جذب افراد می شود که باید این فرهنگ ارزنده در بین همگان نهادینه شود که می تواند تأثیرات شگرفی در زندگی افراد داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدیان در پایان با تاکید بر این که بصیرت سیاسی نقش موثری در پیشبرد اهداف والای انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: باید با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به عموم جامعه آنان را از برنامه ها و نقشه های شوم دشمنان آگاه کنیم./950/د101/ب

ارسال نظرات