۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۱۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

درک حقیقی و عمیق دعای عرفه تعالی بخش است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان دعای عرفه سیدالشهدا (ع) را سرشار از معرفت حقیقی، عشق، محبت و معرفت به ذات اقدس ربوبی دانست و تصریح کرد: درک صحیح و عمیق مفاهیم این دعای ارزشمند زمینه تعالی وجودی انسان را فراهم می کند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز عرفه از برگزاری مراسم این دعای پر فیض در بیش از 200 مسجد استان خبر داد.

 

وی با اشاره به این که عرفه از اعیاد مهم الهی است  که حق تعالی بندگانش را به عبادت و طاعت فرا می خواند، گفت: در این روز پر فیض و برکت خداوند متعال سفره های جود و احسان خود را برای بندگانش گسترده و شیطان در این روز خشمناک است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دین اسلام برای هدایت بشریت برای همه لحظه های زندگی برنامه هایی را مشخص کرده است، ادامه داد: حرکت در مسیری که احکام اسلامی برای بشریت ترسیم کرده انسان را به تعالی و سعادت حقیقی خواهد رساند.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که عبادت و دعا رشته اتصال انسان با مبدأ هستی و قدرت لایزال الهی است، تصریح کرد: دعا و عبادت، مخصوص ایام خاصی نیست، اما خداوند متعال فرصت های ویژه و خاصی را برای ارتباط بنده با خود از طریق دعا و راز ونیاز فراهم کرده که عرفه یکی از این روزهای خاص است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که رحمت خاص خداوند در روز عرفه برای بندگان خاص است، افزود: رحمت واسعه الهی از مبدأ اعلی به سوی بندگان سرازیر می شود و بنده باید تلاش کند در روز عرفه خود را در معرض دریافت آن عنایات و رحمت های ویژه الهی قرار دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت و ارزش دعای عرفه گفت: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه دارای جایگاه ویژه ای است و در واقع عمیق ترین معارف الهی و توحیدی در این دعا بر زبان سالار شهیدان جاری شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، دعای عرفه سیدالشهدا (ع) را سرشار از معرفت حقیقی، عشق، محبت و معرفت به ذات اقدس ربوبی دانست و تصریح کرد: درک صحیح و عمیق مفاهیم این دعای ارزشمند زمینه تعالی وجودی انسان را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام یاری با تأکید براین که خواندن ادعیه باید با درک صحیح و عمیق آن همراه باشد، خاطرنشان کرد: درک مفاهیم دینی انسان را از هرگونه خطا و لغزش مصون خواهد داشت و روح انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که همه ساله دعای روز عرفه با شکوه تر از گذشته برگزار می شود، بیان کرد: حضور نسل جوان در این مراسم باشکوه معنوی نشان از سرزندگی ارزش های دینی در وجود نوجوانان و جوانان کشورمان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در بیش از 200 مسجد و گلزار شهدای استان، گفت: این مراسم معنوی با همکاری هیأت امناء مساجد، هیأت های مذهبی، کانون مداحان و ائمه جماعات در سطح استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که ملت مسلمان ایران اسلامی با حضور پر شور و گسترده خود بار دیگر بر دفاع از آرمان های اسلامی و حرکت در مسیر اهل بیت(ع) تأکید خواهند کرد، افزود: مردم کشورمان همواره ثابت کرده اند که دلداده حقیقی ائمه اطهار(ع) هستند.

 

حجت الاسلام یاری ادامه داد: جوانان و نوجوانان و همه عاشقان حضرت سید الشهداء (ع) با دل های مشتاق و چشمان اشک بار ضمن زمزمه این دعای روحانی، دلدادگی خود را در پیمودن راه و مکتب حسینی صادقانه به نمایش خواهند گذاشت.

 

وی در پایان گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه در مرکز استان نیز مطابق سنوات گذشته، روز پنجشنبه ساعت 14 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) رشت برگزار می شود./950/ پ202/ب

ارسال نظرات