۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۴۱۶۴

اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) با حضور 800 میهمان داخلی و خارجی در روزهای 17 و 18 آبان در دارالارشاد اردبیل برگزار خواهد شد.
پيرغلامان اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، ابراهیم طاهری، دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آستانه برگزاری این اجلاس ترتیب یافت، اظهار داشت: شهر حسینی اردبیل میزبان800 میهمان داخلی و خارجی در اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان خواهد بود.


وی با بیان این‌که 9 دوره قبلی اجلاس در تهران، زنجان، بوشهر و همدان برگزار شده است، گفت: دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع)  با گستره بین‌المللی طی دو روز 17 و 18 آبان برگزار می شود که در این اجلاس برای اولین بار از مداح شاخص و تاثیر‌گذار، یک نفر پژوهشگر فرهنگ عاشورایی و یک هنرمند برجسته در این ساحه تجلیل و تقدیر می‌شود.

 

طاهری با اشاره به محورهای دوازده‌گانه انتخاب پیر‌غلامان حسینی تصریح کرد: افرادی انتخاب شدند که حداقل دو هزار بیت شعر را حفظ بوده و حداقل از تجربه هفت ساله در مداحی و نوکری دربار امام حسین(ع) برخوردار باشند.

 

وی حسن شهرت، عضویت در هیئت‌های مذهبی عاشورایی، خوش صوت و خوش لحن و خوش قریحه بودن را از دیگر ویژگی‌های انتخاب ذاکران اهل بیت در این اجلاس برشمرد و افزود: در این اجلاس از 15 پیر‌غلام برگزیده کشور و 15 پیر‌غلام خارج از کشور به انتخاب هیئت داوران تجلیل می‌شود.

 

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی با بیان این‌که مردم دوستدار خاندان عصمت و طهارت اردبیل در ماه محرم و صفر سراسر سیاه پوش و شکوه عزاداری حسینی و ابوالفضلی را به نمایش می گذارند، خاطرنشان کرد: انتظار می رود‌ با توجه به عشق و ارادت قلبی مردم اردبیل به حضرت سید‌الشهدا این اجلاس در آستانه ماه محرم با عظمت و شوکت خاص برگزار‌‌ شود.

 

طاهری تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مداحی و آسیب‌شناسی این فعالیت کار‌آمد، شناساندن و تجلیل از پیر‌غلامان برجسته کشور و همچنین آشنایی آنها با شیوه‌ها و روش‌های جدید در حوزه مداحی را از مهم ترین اهداف این اجلاس دانست و از برگزاری دو نشست و کارگاه علمی به عنوان برنامه جنبی این اجلاس خبر داد.

 

وی گفت:‌ نشست اول با عنوان تبیین منشور رهبری در مداحی حقیقی و شناخت ابعاد حادثه عاشورا است و کارگاه نشست دوم نیز با هدف آسیب‌شناسی مداحی آن صورت می‌گیرد، افزون بر این در این اجلاس میهمانانی از پنج قاره کشور حضور خواهند داشت که یک چهره ویژه و پنج نفر برگزیده استانی نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت./935/پ203/ب

ارسال نظرات