۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۲۰۹

برگزاری نماز عید قربان در مصلی های آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی از برگزاری نماز عید قربان در مصلی های سراسر استان خبر داد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: نماز باشکوه عید قربان همزمان با سراسر کشور در محل مصلی های سراسر استان با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوی آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی در مرکز استان در محل مصلای امام خمینی(ره) شهر ارومیه ساعت هفت صبح روز جمعه پنجم آبان ماه برگزار می‌ شود.

 

به گفته این مسؤول، اقامه نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام فخری تصریح کرد: این هفته به دلیل اقامه نماز عید قربان نماز جمعه ارومیه برگزار نمی‌شود و این مهم به دلیل تقارن مبارک عید سعید قربان با روز جمعه و فریضه عبادی‌ سیاسی این روز پیش آمده است.

 

وی همچنین به برگزاری دعای عرفه در مساجد و مصلی های استان اشاره کرد و افزود: دعای روز عرفه نیز در ارومیه عصر روز پنجشنبه، 4 آبان ماه جاری در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه اجرا می شود.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی در پایان، روز عرفه و عید قربان را فرصتی برای رهایی از قید و بندهای مادی و تعلقات دنیوی عنوان و تصریح کرد: دعای عرفه یک توبه علنی و دسته جمعی است و این حس و حال مخصوص روز عرفه است که شاید در هیچ موقعیت دیگری به این صورت  تکرار نشود./936/ت303/ب

ارسال نظرات