۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۴۴۲۳۴
آیت الله صفایی بوشهری:

ورزش باید در بستر فرهنگی و دینی به جامعه ارائه شود

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ورزش یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در عرصه دفاع مقدس فرهنگی دانست و گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی ورزش در کشور ما کمبود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی است.
يت الله غلامعلي صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مدیرکل و مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر و رؤسای هیئت های ورزشی استان شب گذشته با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این دیدار با بیان این که هیچ گاه ورزش در زندگی انسان یک کار و عمل جانبی و حاشیه ای نبوده است، اظهار داشت: ورزش یکی از مقولات اساسی زندگی انسان است و با توجه به کم تحرکی حاصل از زندگی ماشینی، باید به مقوله ورزش همگانی توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی، طراحی، مدیریت، نظارت و اختصاص اعتبارات لازم، فضا را برای تربیت و حضور موفقیت‌آمیز قهرمانان در صحنه‌های بین‌المللی آماده کرد.

وی با بیان این که ورزش یک حرکت با برنامه‌ ظاهری است که تأثیر بسیار زیادی در سلامت روانی انسان و جامعه دارد، گفت: هر چند ورزش یک نوع تحرک جسمی است امّا آثار بسیار مفید آن در حوزه‌ روح و روان انسان قابل مشاهده است.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: شادابی، شور و نشاط اجتماعی، امید، آرزو، نگاه به آینده و تحمل مشقات ورزش در عرصه آماده سازی که حاصل ورزش است همواره به انسان درس زندگی می‌آموزد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که زندگی انسان نوع تکامل یافته‌ ورزش است، ابراز داشت: جوانان و نوجوانان را باید از کودکی با ورزش آشنا کرد تا قدرت جسمی و روحی آنها تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در بوشهر افزود: باید ورزش را در یک بستر فرهنگی و دینی چنان به جامعه ارائه دهیم که یک مدرسه‌ رشد و کمال انسانی به معنای واقعی باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان این که امروز یکی از مشکلات اساسی ورزش در کشور ما کمبود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی است، خاطرنشان کرد: باید خود را به سمت توسعه زیرساخت‌ها و تأمین مراکز تخصصی در همه‌ی رشته‌های ورزشی ببریم تا بتوانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی خطاب به مسؤولان ورزش و جوانان اظهار داشت: علاقمندی مردم به ویژه جوانان استان به ورزش برای شما یک فرصت تلقی می‌شود؛ از این ‌رو باید با توجه به این مهم، جامعه جوان و حتی کلان استان را به سمت سالم‌سازی در بستر فرهنگ دینی سوق دهید.

آیت الله صفای بوشهری با ذکر این نکته که یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با تهاجمات وسیع فرهنگی به جامعه‌ ما، ترویج و گسترش ورزش است، این مسأله را یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در عرصه‌ دفاع مقدس فرهنگی دانست.

استاد عالی حوزه علمیه استان بوشهر در پایان سخنان خود بیان داشت: با تأسیس و راه‌اندازی مراکز تخصصی و پیشرفته‌ ورزشی در استان، خود را به عنوان یک الگو معرفی کنیم./9454/پ202/ج

ارسال نظرات