۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۴۴۲۶۳
نماینده ولی فقیه در بوشهر:

به پیشرفت های موجود در عرصه پزشکی اکتفا نکنیم

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تجلیل از پیشرفت های عرصه پزشکی، تاکید کرد: نباید به دستاوردها و پیشرفت های کنونی بسنده کنیم.
آيت الله صفايي بوشهري در افتتاحيه حوزه علميه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ظهر امروز در دیدار مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: با توجه به این که جهان آینده به شدت تهدید کننده‌ سلامت انسان است؛ از این رو  نقش پزشکی در جهان بسیار تعیین کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که باید در عرصه‌ پزشکی در همه ابعاد به تولید علم دست یابیم، افزود: با توجه به این که جهان آینده جهان آپارتاید سلامت خواهد بود، اگر نتوانیم به این امر دست یابیم، سلامت در حوزه‌ محدود مدیریت خواهد شد و ما به یک مصرف کننده تبدیل خواهیم شد.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود ابراز داشت: بخشی از استقلال یک کشور به خودکفایی در عرصه‌ علم و فناوری در حوزه‌ پزشکی است؛ از این رو ضرورت دفاع مقدس پزشکی در کشور احساس می‌شود.

باید با خرد جمعی خودمان را به مرجعیت علمی در علوم پزشکی استراتژیک برسانیم

وی با بیان این که پزشکی در ایران دارای تاریخی کهن است، عوامل اصلی عقب افتادگی کنونی ما در عرصه پزشکی نسبت به سایر کشورها را نبود مدیریت صحیح و طرح و برنامه در راستای پیشرفت دانست و گفت: اکنون باید با خرد جمعی همراه با شتاب مناسب عقب افتادگی‌ها را جبران کرد و خودمان را به مرجعیت علمی در علوم پزشکی استراتژیک برسانیم. 

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر در ادامه تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی ما تهدید محور بودن است؛ به این معنی که هر گاه در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با تهدید روبرو شویم به فکر کار و تلاش افتاده‌ایم که این خود سبب از دست رفتن فرصت‌ها و ایجاد خطراتی می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری با توصیه به مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش افق دید خود به نگاه فراملی، پیشنهاد کرد: با توجه به تحریم های موجود، مسؤولان بهداشت و درمان اقدام به راه‌اندازی مراکز درمانی مجهز بزرگ پزشکی در کشورهای دوست و همسایه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به تورم و تراکم منابع انسانی در جامعه و خسارت‌های ناشی از تحریم‌ها، می‌توان با فراهم کردن محیط‌های کاری مجهز و پیشرفته برای نخبگان در فضای عاری از فشارهای روحی و روانیِ خارجی به پیشرفت های اساسی دست یابیم.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر لازمه‌ این کار را اتحاد و همدلی دستگاه‌ها با یکدیگر به خصوص وزارت امور خارجه دانست.

وی گفت: نباید تنها به پیشرفت های به دست آمده‌ کنونی اکتفا کنیم بلکه باید با ارائه طرح‌های نوین و بدیع، عرصه‌ پزشکی و سلامت را در فضای جامعه و عرصه‌های بین المللی به قله‌های پیشرفت و ترقی برسانیم.

آیت الله صفایی بوشهری ایجاد سامانه مشورت دهی پزشکی در سطح ملی را یکی از ضروریات امروز جامعه دانست و از مسؤولان خواستار فراهم کردن زمینه‌ ارتباط آسان مردم با پزشک مشاور شد.

قدرت ریسک پذیری بالا و بالندگی همراه با شتاب از ویژگی های رفتاری جوانان است

امام جمعه بوشهر همچنین اعتقاد به نخبگان جوان پزشکی را بسیار مهم و ضروری خواند و قدرت ریسک پذیری بالا و بالندگی همراه با شتاب را از ویژگی های مثبت رفتاری جوانان برشمرد و گفت: این خود سبب بالندگی و شتاب در پیشرفت علوم مختلف خواهد شد.

وی در ادامه ضرورت حمایت از افراد باتجربه و متفکر و مراکز علمی و فناوری را از جوانان خواستار شد و بیان داشت: با حمایت از جوانان و مراجعه به کتب کهن پزشکی به یقین به پیشرفت های چشمگیری دست خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه این دیدار موضوع اقتصاد پزشکی و پزشکی اقتصادی را مطرح کرد و به تبیین رابطه‌ تنگاتنگ و نزدیک پزشکی و اقتصاد پرداخت و افزود: می‌توان با برنامه ریزی پیشرفت اصولی در پزشکی به تولید ثروت ملی در این عرصه دست یافت.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر در پایان سخنان خود با تأکید بر این که افراد باتجربه و بازنشسته در مجموعه بهداشت و سلامت کشور می‌توانند کمک‌های بسیار مطلوبی ارائه کنند، از مسؤولان خواست با برنامه ریزی از تجربیات و مشورت آنها در جهت پیشرفت ملی استفاده کنند./9454/پ202/ج

ارسال نظرات