۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۲۶۶
شیخ الازهر مصر:

برپایی دولت مستقل فلسطین تنها راه تحقق صلح در جهان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر، برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس را تنها راه تحقق صلح در جهان و پایان یافتن بحران در منطقه توصیف کرد
شيخ احمد محمد خطيب، شيخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در دیدار با جیمی کارتر که در مقر الازهر صورت گرفت رییس جمهور سابق آمریکا از حمایت های مستمر این کشور از رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

 

وی گفت: تا زمانی که مسأله فلسطین به صورت عادلانه حل و فصل نشده و دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس برپا نشود، نمی توان نسبت به تحقق صلح در جهان امیدوار بود.

 

شیخ الازهر با انتقاد از حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد: حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی به افزایش تنش و نزاع در منطقه می انجامد و روابط کشورهای اسلامی با غرب را تیره تر می سازد.

 

شیخ احمد الطیب افزود: مسأله فلسطین عامل اصلی بحران در منطقه است و این بحران تنها در صورت برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف پایان می یابد.

 

جیمی کارتر نیز از تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: محرومیت فلسطینی ها از حقوقشان یک جنایت بزرگ به شمار می آید و متاسفانه جهانیان نیز تنها به نظاره این جنایت ها نشسته و هیچ اقدامی برای پایان مظلومیت ملت فلسطین انجام نمی دهند.

 

شیخ الازهر مصر و رییس جمهور سابق آمریکا که به همراه هیأتی به مصر سفر کرده است بر لزوم تاسیس دولت مستقل فلسطین و توقف خشونت و ظلم علیه این ملت تاکید کردند./980/ب902/ک

ارسال نظرات