۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۴۴۲۶۷

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس هشتم آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز برگزار خواهد شد.
روحانيت و دفاع مقدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار حسن استوارآذر، ‌مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس روزهای هشتم و نهم آبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز با گلباران و عطر افشانی مزار شهدای وادی رحمت تبریز آغاز خواهد شد.


وی با بیان این‌که بیش از شش هزار شاعر و ادیب کشور 10 هزار اثر به این کنگره ارسال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 20 اثر برگزیده این کنگره که با حضور 300 میهمان از شعرا، ادبا و فرهیختگان هنری و ادبی کشور در همراه خواهد بود، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


استوارآذر افزود: این کنگره به صورت دوسالانه در یکی از استان های کشور برگزار می شود که با برنامه های مختلف و متنوع در دو نوبت صبح و بعدازظهر همراه است و طبق با هماهنگی های بعمل آمده در مراسم پایانی از دو شاعر برجسته حوزه دفاع مقدس محمدجواد محبت از کرمانشاه و  عباس باقری از زابل تجلیل ویژه خواهد شد.


وی شعر دفاع مقدس، شعر عاشورایی، شعر مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی و دفاع مقدس و شعر کودک و نوجوان را از محورها و بخش های چهارگانه بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس بیان کرد و گفت: طی این کنگره از چند کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد که یکی از این کتاب ها با نام « به رسم طایفه عشق » از آذربایجان شرقی است.


به گفته استوارآذر اولین دوره کنگره شعر و ادب در سال 61 در کشور برگزار شد که در دوره بیستم، شعرا و ادبا هم پای رزمندگان در جهت ثبت واقعه تاریخی و رشادت ها و حماسه های دفاع مقدس تلاش کردند که استان آذربایجان شرقی افتخار میزبانی این همایش را به بهترین شکل ممکن داشته باشد.


‌مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در پایان برگزاری جشنواره خاطره نویسی، همایش راهیان نور در روز آزادسازی سوسنگرد و همچنین حمایت از تولیدات فیلم با موضوع دفاع مقدس را از اهداف و برنامه های این بنیاد در چند ماهه آینده برشمرد.


گفتنی است، بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس  8 و 9 آبان ماه با حضور شعرا و ادبای حوزه دفاع مقدس کشور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات