۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۳۸۹

نقشه القاعده برای ترور عالم شیعه عربستانی

خبرگزاری رسا ـ منابع آگاه در منطقه الشرقیه عربستان از برملا شدن نقشه تعدادی از عناصر القاعده برای ترور شیخ حسن الصفار، عالم برجسته شیعه عربستانی خبر دادند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، دادگاه مبارزه با ترریسم در عربستان هفته گذشته پانزده سعودی و یک یمنی را به حبس از سه تا بیست و پنج سال محکوم کرد. این افراد محکوم به حمله به تاسیسات نفتی و ترور شخصیت های سعودی هستند.

 

منابع مورد اعتماد شبکه اخباری راصد نیز تاکید کردند یکی از شخصیت هایی که این متهمان قصد ترورش را به منظور ایجاد فتنه قومی میان شیعه وسنی در کشور داشتند، شیخ صفار بوده است.

 

این منابع خاطرنشان کردند که دستور ترور شیخ صفار توسط یکی از اعضای القاعده در سوریه به نام ابوولید صادر شده و هدف ازآن برانگیختن شیعیان برای ایجاد ناآرامی و اقدام به عملیات های انتقام جویانه از پلیس امنیت بوده است.

 

منابع مطبوعاتی نیز بدون این که نامی از شیخ صفار ببرند اعلام کردند که یک گروهک وابسته به القاعده جزئیات دقیقی از منزل و دفتر یکی از شخصیت های دینی عربستانی جمع آوری کرده و قصد ترور وی را داشتند.

 

گفتنی است این گروهک تروریستی دو راه برای ترور شیخ صفار در نظر گرفته بودند که یکی به رگبار بستن خودروی او و دیگری مسموم کردنش با سیانور بوده است و برای انجام این عملیات تروریستی تصاویر و نقشه های خود را از طریق لوح فشرده  برای ابوولید در سوریه ارسال کرده اند.

 

گروهک مزبور علاوه بر عملیات های تروریستی قصد خرابکاری در تاسیسات نفتی بقیق و ایجاد پایگاه های نظامی برای اعضای القاعده در داخل عربستان را داشتند./994/د101/ک

 

ارسال نظرات