۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۴۴۶۲
در خطبه های نماز عید قربان قم مطرح شد؛

توصیه مسؤولان به حفظ وحدت و پرهیز از خودزنی های سیاسی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که مسؤولان کشور با وجود سازوکارهایی برای برطرف کردن اختلافات نیازی نیست هیجان زده شده و اختلافات را به عرصه عمومی بکشانند، گفت: مسؤولان با جمع شدن بر محور ولایت از هر گونه سخن و عملی که به سود دشمن و به ضرر مردم است، پرهیز کنند.
 حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه‌‌های نماز عید قربان در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) گفت: مسلمانان در روزهای عید اهمیت بیشتری برای دستورات الهی قائل باشند و سنت حسنه قربانی را پاس بدارند.
وی گفت: روز عید، روز بازگشت به فطرت الهی است و باید دانست که خداوند این روز را برای بندگان عید قرار داده است؛ از این رو به مؤمنان امر شده که در روزهایی مانند عید فطر و عید قربان خدا را به بزرگی یاد کنند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که روزی عید رسمی قرار می‌گیرد که فیض ویژه الهی در آن روز نازل شود، ادامه داد: خدا پس از انجام حج عید قربان و پس از یک ماه عبادت در ماه رمضان عید فطر را قرار داد، همچنین در روایتی از امام علی(ع) است که هر روزی که در آن نافرمانی خدا نشود عید است که این خود یک فیض ویژه الهی محسوب می‌شود.
وی گفت: روز عید قربان روز اثبات عشق به خداوند و تجلی بندگی محض انسان است، خداوند ابراهیم خلیل را در چنین ایام به امتحان سخت مبتلا کرد و ما نیز باید در انتظار آزمون‌های سخت زندگی باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: خدا انسان را به رعایت اعتدال فراخوانده است، اعیاد در فرهنگ اسلام فرصتی برای جشن و سرور امت اسلامی است که در کتاب‌هایی همچون مفاتیح‌الجنان و مفاتیح‌الحیات به برخی آداب این روزها اشاره شده است.
وی با بیان این‌که برخی در برپایی عزا و جشن دچار اشتباه شده‌اند، ادامه داد: برخی آن‌قدر بی‌خبر هستند که در زمان عزا به جشن و سرور می‌پردازند و همچنین نیز افرادی شیفته آن‌قدر شیفته سوگواری و عزا هستند که تمام دوره سال را به عزا می‌گذرانند و اگر مناسبتی برای این امر وجود نداشته باشد، مناسبتی را از جانب خود قرار می‌دهند.
امام جمعه قم با اشاره به اختلاف‌های به وجود آمده در میان مسؤولان، گفت: مسؤولان کشور با وجود سازوکارهایی برای برطرف کردن این اختلافات نیازی نیست هیجان زده شده و این اختلافات را به عرصه عمومی بکشانند.
وی بیان داشت: گاه از طریق مشاوران و نزدیکان توصیه‌هایی به مسؤولان می‌شود و آنان را به اعمالی فراخوانده می‌شوند که نتیجه‌اش به سود دشمن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از نعمت رهبری فرزانه برخوردار است که رهنمودهایش چراغ همه ملت است، خواستار این هستیم که مسؤولان با جمع شدن بر محور ولایت از هر گونه سخن و عملی که به سود دشمن و به ضرر مردم است، پرهیز کنند.
وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام به کنگره عظیم حج فرمودند که اصلاح خود و اصلاح امت دو فریضه تعطیل‌ناپذیر است، امروز فرصتی برای اصلاح امت اسلامی به وجود آمده و نباید آن را از دست داد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل با استفاده از ایادی خود به کشورهای اسلامی ضربه می‌زنند، در ایران اسلامی افراد خشک‌مغزی را برای عملیات انتحاری فریب می‌دهند.
وی بیان داشت: ما باید از هر حرکتی که خودزنی محسوب شود به شدت پرهیز کنیم و تمام توان مان را به سمت آمریکا و اسرائیل نشانه رویم./914/پ201/ج
ارسال نظرات