۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۵۰۷
نگاهی به فعالیت طلاب آزادشهری؛

از تشکیل شورای علمی تا پاسخ به مسائل شرعی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر یکی از برنامه های این مدرسه علمیه را آموزش قرآن کریم، بیان احکام و مشاوره عنوان کرد و ادامه داد: طلاب از سال سوم در این کلاس ها شرکت کرده و روش بیان احکام، ارتباط با جوانان، مشاوره و تدریس قرآن را فرا می گیرند.
مدير حوزه علميه سفيران هدايت آزادشهر

حجت الاسلام محسن گلوی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به تاریخچه مدارس علمیه سفیران هدایت، اظهار داشت: مدارس علمیه سفیران هدایت دوره پنج ساله ای است که با دستور رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد؛ چراکه روحانیان پس از رجوع به قم کمتر به شهر خود باز می‌گشتند و به همین دلیل این مدارس پایه ریزی شد تا طلاب پس از طی مراحل تحصیل به روستاها و شهرهای خود بازگشته و به امر مقدس تبلیغ بپردازند.

 

وی با اشاره به این که مدارس سفیران هدایت فقط داوطلبان دیپلم را جذب خواهد کرد، گفت: طلاب در این دوره پنج ساله باید 192 واحد را گذرانده و پس از اتمام این واحدها، پایان نامه ارائه دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر با بیان این که طلاب پس از گذراندن 150 واحد می توانند ملبس شوند، ابراز داشت: بیش از 90 درصد از این عزیزان پس از اتمام تحصیل در روستاها مشغول به تبلیغ شده و بقیه در ادارات و مدارس امین فعالیت می‌کنند.

 

حجت الاسلام گلوی افزود: طلاب سفیران هدایت تعهد دارند پس از پایان دروس، پنج سال به تبلیغ بپردازند.

 

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر از سال 1379 راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 طلبه و 24 استاد در این مدرسه علمیه مشغول به فعالیت هستند و 24 نفر نیز فارغ التحصیل داشته ایم.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر بیان داشت: نظارت بر کارهای معاونان آموزش، پژوهش، تهذیب و اجرایی، انجام امور محوله از سوی مدیریت حوزه علمیه استان، ساماندهی طلاب فارغ التحصیل، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم‌ها و گردهمایی برای طلاب، تلاش برای ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب، انتخاب استادان مناسب، ارتباط با مسؤولان و ائمه جماعات شهر، تشکیل هیأت امنا، تهیه چهار متر زمین برای ساخت ساختمان جدید، دریافت مجوز تدریس پایه پنجم برای مدرسه، دریافت مجوز دائم مدرسه از سوی شورای گسترش حوزه های علمیه و جلسه با معاونان در هر هفته برخی از کارهایی است که انجام پذیرفته و یا در دست انجام است.

 

حجت الاسلام گلوی یکی از برنامه های این مدرسه علمیه را آموزش قرآن کریم، بیان احکام و مشاوره عنوان کرد و ادامه داد: طلاب از سال سوم در این کلاس ها شرکت کرده و روش بیان احکام، ارتباط با جوانان، مشاوره و تدریس قرآن را فرا می گیرند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 13 نفر از طلاب این مدرسه علمیه در مدارس مشغول به تبلیغ هستند، تصریح کرد: از برنامه های ما برای طلاب سال پنجم، اعزام برای تبلیغ در ماه های محرم و رمضان است تا بتوانند تجربیات لازم را کسب کرده و آشنایی بیشتری با مردم و جامعه پیدا کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر با اشاره به این که از اهداف ما بالابردن سطح علمی طلاب است، افزود: با انتخاب استادان مناسب، برنامه ریزی، جلسات منظم با اساتید و فعال کردن شورای علمی و گروه‌های علمی در صدد ارتقای علمیت طلاب هستیم.

 

حجت الاسلام گلوی اظهار داشت: گروه های علمی ادبیات عرب، تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه و کلام و مهارت‌ها، گروه‌های علمی است که برای اساتید تشکیل داده تا در این گروه ها به جمع بندی های علمی رسیده و برنامه ها را برای طلاب پیاده کنند.

 

وی یکی از برنامه های فرهنگی مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر را پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم به صورت تلفنی و پیامکی عنوان کرد و ادامه داد: ارسال حدیث هفته به صورت منظم به ادارات و مراکز شهری، اعزام مبلغ به مدارس و روستاهای اطراف، برگزاری اردوهای زیارتی به مشهد مقدس و قم، برگزاری مسابقات کتابخوانی قرآن کریم رخی از برنامه های فرهنگی این مدرسه علمیه است.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر برگزاری جلسه اخلاق در دوشنبه هر هفته را از برنامه های این مدرسه علمیه دانست و ابراز داشت: در تلاشیم تا بتوانیم از استادان اخلاق خوب استفاده کنیم تا به اهداف تهذیبی خود دست پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام گلوی در ادامه آموزش پژوهش محور را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش زمانی همراه با نتیجه خواهد بود که پژوهش را به دنبال داشته باشد و در همین راستا کارهایی همچون تجهیز کتابخانه، خرید میز مطالعه برای طلاب، برنامه ریزی برای کارهای پژوهشی و در اختیارقرار دادن اینترنت برای این مهم، انجام داده ایم.

 

وی یکی از مشکلات این مدرسه علمیه را نداشتن استاد دانست و تصریح کرد: از دیگر مشکلات ما نداشتن کتاب های مناسب برای نوشتن پایان‌نامه از سوی طلاب است.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر در توصیه‌ای به طلاب جوان، بیان داشت: طلاب باید قدر طلبگی خود را دانسته و پیرو رهنمودهای رهبر انقلاب باشند و در زندگی سعی کنند، قرآن را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند تا بتوانند هم در تربیت خود و هم در تربیت جامعه موفق باشند.

 

حجت الاسلام گلوی با بیان این که مردم داری یکی از اصولی است که طلاب باید به آن مقید باشند، گفت: طلاب باید ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته و دانستن مشکلات آنان بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به این که طلاب باید آگاه به زمان باشند، بیان داشت: آگاه بودن به مسائل اجتماعی، دینی، سیاسی، علمی و از ضروریاتی است که طلاب باید به دنبال آن باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر ادامه داد: احترام به استاد یکی از مسائل مهم برای طلاب است.

 

حجت الاسلام گلوی یکی از برنامه‌های درسی مدرسه علمیه سفیران هدایت را تدریس 15 جزء از قرآن کریم است و طلاب باید سعی کنند با این کتاب رحمت مأنوس شوند.

 

وی راه اندازی مدیریت های استانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز، ما شاهد پیشرفت مدارس علمیه استان بوده ایم.

 

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر اظهار داشت: افتتاح واحدهای قرآنی در روستاها و شهرهای همجوار از سوی این مدرسه علمیه از فعالیت هایی بوده که انجام پذیرفته و مرتب از این واحدها سرکشی می کنیم.

 

حجت الاسلام گلوی در پایان با اشاره به راه اندازی شورای طلاب، ابراز داشت: با راه اندازی این شورا، طلاب مشکلات خود را جمع بندی نموده و به ما انتقال می دهند./950/ت302/س

ارسال نظرات