۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۵۳۵
خطیب جمعه قطیف عربستان:

حق وتو در سازمان ملل نمادی از قانون جنگل است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان، انحصار حق وتو به پنج کشور در سازمان ملل را ظلمی بزرگ خواند و تاکید کرد که قانون جنگل همچنان بر جهان حاکم است.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در خطبه های نماز عیدقربان که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد بر لزوم عدم اتکای کشورهای اسلامی به بیگانگان تاکید کرد و گفت: ملت های اسلامی باید برای دفاع از مصالح استراتژیک خود تنها به قدرت خود متکی باشند و بدانند که شعارهای جهانیان هیچ سودی دربرنخواهد داشت.

 

وی از عملکرد سازمان های وابسته به سازمان ملل به شدت انتقاد کرد و افزود: سازمان وابسته به سازمان ملل تنها سرپوشی برای واقعیت بسیار نامطلوب ظلم و ستم است و همچنان قانون جنگل بر جهان حاکم است.

 

حجت الاسلام صفار، انحصار حق وتو برای پنج کشور را ظلمی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: انحصار استفاده از حق وتو در شورای امنیت برای پنج کشور یک ظلم آشکار و نمادی از تجاوز به عدالت و حقوق بشر است. کشورهای بزرگ، سیاست هایی را اجرا می کنند که تنها به سود آنان است و هیچ توجهی به این که این مصالح ضربه بزرگی به کشورهای دیگر نظیر عراق، افغانستان و یمن می زند، ندارند.

 

خطیب جمعه قطیف عربستان با اشاره به معیارهای دوگانه کشورهای بزرگ جهان، تصریح کرد: کشورهای بزرگ جهان در حالی که به برخی کشورهای فشار وارد می کنند، نسبت به کشورهایی که شنیع ترین تجاوزها را علیه حقوق بشر انجام می دهند، بی تفاوت هستند. نمونه بارز بی تفاوتی سازمان های جهانی به تجاوز علیه حقوق بشر را می توان در رژیم صهیونیستی مشاهده کرد.

 

این عالم شیعه حمله رژیم صهیونیستی به سودان را محکوم کرد و ادامه داد: آمریکا و برخی کشورهای بزرگ جهان از اسرائیل حمایت کرده و سلاح را در اختیار آن قرار می دهند و نسبت به جنایت هایی که این رژیم مرتکب می شود و آخرین مورد آن نیز بمباران پایگاه نظامی در سودان است، سکوت اختیار می کنند.

 

وی تاکید کرد: ملت های منطقه نسبت به شعارهایی که کشورهای بزرگ می دهند، برحذر باشند و از اتکا به این کشورها خودداری کنند. متاسفانه برخی کشورهای منطقه در برابر هم ایستاده و اجازه پیشرفت اقتصادی و نظامی به هم را نمی دهند که این از نشانه های پسرفت به شمار می آید.

 

شیخ حسن صفار در بخش پایانی سخنان خود نسبت به بیداری و هوشیاری نسل جدید امت اسلامی و تسلط بر سرنوشت خود ابراز امیدواری کرد./980/ب901/ک

ارسال نظرات