۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۴۴۵۵۳
آیت‌الله ایمانی:

نتیجه اختلاف مسؤولان تضعیف نظام و شادی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، از نامه پراکنی‌های اخیر سران قوا انتقاد و این کار را سبب شادی دشمنان توصیف کرد و گفت: مردم از مسؤولان توقع دارند تا گرهی از کار آنها باز کنند نه این‌که خودشان گره اندازی کرده و برای مردم مشکلاتی بوجود آورند.
آيت الله ايماني
آیت‌الله اسد‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت آرامش فضای جامعه در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: امروز نمی‌توان مسأله انتخابات ریاست جمهوری را به صورت فردی و موردی مطرح کرد؛ چراکه هیچ فضایی از آینده ترسیم نشده و بحث درباره آن تبعات منفی برای نظام و جامعه به همراه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ورود به انتخابات قبل از مطرح شدن نام افراد را سبب بوجود آمدن معضلات اجتماعی و تفرقه عنوان کرد و ابراز داشت: در چنین فضایی افراد و گروه‌ها در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و فضای غیبت و تهمت در جامعه ایجاد خواهد شد.  
امام جمعه شیراز با بیان این‌که اصل انتخابات و حضور حداکثری مردم برای نظام حائز اهمیت است، اظهار کرد: حضور و انتخاب افراد مسأله بعدی است و آنچه که ضروری است حضور پر شور، صحت و سلامت انتخابات همانند دوره‌های قبل است.
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: آنچه که امروز در فضای فعلی جامعه ضرورت دارد توجه به اصول ارزش‌ها، مسائل کلی و تشویق مردم به حضور است و اگر روی افراد بحث شود همانند میوه‌ نارسی است که ثمری برای مردم و جامعه به همراه نخواهد داشت.
وی به حوادث و پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: باید با این حرکتی که در گذشته ایجاد شد و انتخابات را به کام مردم تلخ کرد با قانون، آمادگی فکری و با حضور نظام مقابله کرد؛ دیگر صحیح نیست انتخابات برگزار شود و آن کسی که رأی نیاورده بخواهد به اصل انتخابات خدشه وارد کند و مشکلات و معضلاتی برای نظام بوجود بیاورد.
امام جمعه شیراز مسؤولان را به تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توصیه کرد و ابراز داشت: اگر فرمایشات رهبری را با جان و دل قبول کرده و مطیع ولایت باشیم باید با یک بار سخن گفتن ایشان همه تبعیت کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: این که بعد از فرمایشات رهبری آن ‌را تأیید کرده اما در عمل نتوانیم آن‌را پیاده کنیم نشان دهنده این است که آن اعتقاد و تبعیتی که باید از ایشان داشته باشیم کمتر در وجودمان ریشه کرده است.
آیت‌الله ایمانی با بیان این‌که همراهی و وحدت کلمه کار مشکلی است، اظهار کرد: معنای وحدت این نیست که بقیه از حرف یک نفر تبعیت کنند، بلکه معنای وحدت این است ‌که هر گروهی از بخشی از خواسته‌های خود که در تعارض با خواسته‌های جمع است چشم پوشی کند.
نماینده ولی فقیه در فارس از نامه پراکنی‌های اخیر سران قوا انتقاد کرد و گفت: این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است و دشمنان نظام از این حرکت مسؤولان خوشحال می‌شوند.
وی با بیان این‌که در این گونه مسائل گناه آغاز کننده بیشتر از پاسخ دهنده است، ابراز داشت: البته پاسخ دهنده هم باید رعایت اصول را بکند اما عیب و ایراد متوجه فردی است که برای نخستین بار حرکتی را آغاز کرده و بعد دیگران را مجبور به پاسخ کرده است.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان داشت: هر وقت این مسائل تمام شود به نفع نظام است و تداوم آن نه تنها فایده‌ای برای نظام ندارد بلکه موجب شادی دشمنان می‌شود.
آیت‌الله ایمانی ایجاد معیشت سالم، امنیت و آرامش را وظیفه مسؤولان در قبال مردم دانست و گفت: مردم از مسؤولان توقع دارند تا گرهی از کار آنها باز کنند نه این‌که خودشان گره اندازی کرده و برای مردم مشکلاتی بوجود آورند./927/ت301/ج
ارسال نظرات