۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۵۹۲

فشار آمریکا به هند برای کاهش واردات نفت از ایران

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد هدف استراتژیک دهلی‌نو در آینده کاهش واردات نفت از ایران است.
a

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هندوستان تایمز، آمریکا معتقد است که دولت هند یک استراتژی بلند مدت منعطف در زمینه کاهش واردات نفت از ایران اتخاذ کرده است و دو کشور درحال تدوین یک هدف استراتژیک مشترک در این زمینه هستند.

 

ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: من فکر می‌کنم که باید هند را درباره خطر ایران مسلح به سلاح هسته ای بیشتر متقاعد کنیم.

 

وی اظهار داشت: هند طی سال گذشته گام‌های موثری برای متنوع کردن منبع تامین نفت و انرژی خود برداشته است که بخشی از استراتژی درازمدت آن است و بخشی از آن کاهش وابستگی به خرید نفت از ایران است.

 

برنز با اشاره به گفت‎وگوهای آمریکا و هند درباره انرژی در ماه سپتامبر گفت: دپارتمان انرژی آمریکا درحال بررسی اقداماتی است که باید درباره درخواست واردات نفت هند از آمریکا انجام دهد. من امیدوارم که ما به زودی درباره آن تصمیم بگیریم.

 

برنز افزود: دولت هند مایل به متنوع کردن منابع تامین انرژی خود بویژه از عراق و عربستان سعودی و همچنین آمریکای شمالی در آینده است.

 

مقامات دهلی نو تاکنون درباره اظهارات ویلیام برنز واکنشی نشان نداده اند.


هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت ایران است و اعلام کرده است که واردات نفت از ایران را تحت فشارهای آمریکا قطع نخواهد کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات