۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۶۱۳
امام جمعه خوی:

پایه گذاری یک تمدن پایدار در گرو دانایی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شکوری پیشرفت و توسعه کشور و پایه گذاری یک تمدن پایدار را در گرو دانایی و پرورش دانشمندان متعهد دانست.
امام جمعه شهرستان خوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در اجتماع دانش آموزان بسیجی خواهر و برادر شهرستان خوی اظهار داشت امروز با در نظر گرفتن شرایط سیاسی حاکم بر منطقه و جهان، تمامی اقشار جامعه در رابطه با انقلاب اسلامی و نظام ولایی و تبعیت از رهبری نظام رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام شکوری  با بیان این‌که دانش آموزان در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده اند، خاطرنشان کرد: شهید محمدحسین فهمیده نمونه‌ای از ایثارگری و جانفشانی دانش آموزان بابصیرتی است که در راه ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی حماسه‌ای ماندگار آفریدند، از این رو سالروز شهادت آن بزرگوار با عنوان بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است.

 

وی افزود: رسالت مهم و اساسی امروز دانش آموزان، خوب درس خواندن و استفاده بهینه از فرصت های جوانی است، متاسفانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اساس برنامه ریزی های آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور از سوی آمریکاییان و عوامل وابسته آنان طراحی می شد، که آسیب های زیادی را به دنبال داشت، اما به برکت انقلاب تحولات عظیمی در ساختار آموزشی کشور به وجود آمده که همه این پیشرفت ها با مجاهدت علمی دانش آموزان به دست آمده است.

 

حجت الاسلام شکوری پیشرفت و توسعه کشور و پایه گذاری یک تمدن پایدار را در گرو دانایی و پرورش دانشمندان متعهد دانست و در ادامه تعمیق تفکر بسیجی میان دانش آموزان و جلوگیری از تفکرات و اندیشه های وارداتی و انحرافی را از دیگر رسالت های مهم دانش آموزان برشمرد.

 

امام جمعه خوی خطاب به دانش آموزان بسیجی ادامه داد: قدر بسیجی بودن خود را بدانید، چراکه امروز عنوان بسیجی یک واژه افتخارآمیز و غرور آفرین بر ملت متعهد ایران و عامل وحشت استکبار جهانی است، در حقیقت این تفکر بسیجی بود که ما را در میدان های مختلف به ویژه در 8 سال دفاع مقدس و خنثی سازی توطئه های استکبار در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفق کرده است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی خوی در ادامه افزود: دانش آموزان باید با مطالعه تاریخ و ریشه های انقلاب اسلامی بایستی مدیریت آینده کشور را به دست گیرند، چراکه تنها از راه درک واقعیت ها و حقایق انقلاب اسلامی است که خواهید توانست انقلاب را در مسیر درست و بدون انحراف مدیریت کنید.

 

وی یکی از توطئه های پیچیده استکبار جهانی و عوامل غربی‌اش را ایجاد انحراف و تزلزل در مسیر و اعتقادات اصیل دینی جوانان دانست و گفت: توطئه امروز دشمن تزلزل در اعتقدات دینی و اخلاقی، گرایش به مواد مخدر و تروی فرهنگ مبتذل غربی است، به عبارت دیگر استکبار با تمام قوا به دنبال ایجاد انحراف در مسیر تعالی نظام اسلامی ایران با ترویج افکار التقاطی است.

 

حجت الاسلام شکوری در پایان تصریح کرد: به یقین با عنایت خداوند و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت ایران علیرغم توطئه های دشمنان، انقلاب اسلامی با تمامی قدرت و توان در حال پیشرفت و توسعه بوده و سنگرهای متعدد علوم را یکی پس از دیگری فتح می کند./935/پ202/س

ارسال نظرات