۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۴۶۴۶
نماینده خبرگان رهبری:

آمار طلاق در شأن جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل آمار موجود طلاق در کشور را نشان دوری خانواده ها از ارزش های اسلام ناب محمدی دانست و گفت: آمار طلاق در شأن جامعه اسلامی ما نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم گرامیداشت دهمین سال تاسیس شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که ایجاد تزلزل در بنیان خانواده‌های ایرانی راهی برای مقابله با ارزش‌های دینی و نظام اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: انحراف در مسیر و شناخت ارزش‌های اصیل دینی و اسلام ناب محمدی(ص) امروز یکی از اصلی‌ترین پروژه های ضدفرهنگی دشمنان در مقابله با نظام اسلامی ایران است، در حقیقت واهمه استکبار جهانی از گسترش اسلام اصیل در سراسر جهان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تشریح نقش مهم خانواده در تربیت نسل گفت: خانواده ها در دفاع از اصول و آرمان های انقلاب و حریم مقدس دین نقش بسزایی دارند، در شرایطی که دشمنان تمام توان خود را برای تاثیرگذاری جنگ نرم علیه باورهای عقیدتی مردم ایران گذاشته‌اند، نقش خانواده‌ها بیش از گذشته حساس‌تر به نظر می رود.

 

نماینده خبرگان رهبری مهم ترین عامل پیروزی در جنگ نرم دشمنان را توجه خانواده ها به مسایل تربیتی و آموزشی فرزندان دانست و تصریح کرد: تعالیم حیات بخش اسلام نقش اصلی در سعادت دنیوی و اخروی بشر دارند، حقیقت آن است که منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی، جرایم و اختلافات دوری از احکام و معارف دینی است.

 

امام جمعه اردبیل آمار موجود طلاق در کشور را نشان دوری خانواده ها از ارزش های اسلام ناب محمدی دانست و گفت: آمار طلاق در شان جامعه اسلامی ما نیست، اسلام دین مودت، رحمت، ایثار، دوستی، آسایش، برادری و برابری است و هر اندازه ابعاد دین اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی به درستی و صحیح تبیین و ارایه شود به همان میزان از دغدغه ها و مشکلات جامعه و مردم کاسته خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که دشمنان درصدد قبح‌زدایی از منکرات در جوامع اسلامی هستند، تصریح کرد: متولیان فرهنگی و تبلیغی باید چهره قبیح و سیاه معصیت و ناهنجاری های اجتماعی را در جامعه تبیین کنند، نقش شوراهای حل اختلاف نیز در ایجاد خودکنترلی در افراد و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه بسیار بااهمیت است.

 

همچنین غلامعلی رضایی، رییس کل دادگستری اردبیل به ارایه گزارشی از فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف این استان پرداخت و اظهار داشت: افزایش پرونده های صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم مهمترین دستاورد شورای حل اختلاف استان بوده است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات