۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۴۴۶۶۲
در مشهد؛

شاعران غیرمسلمان در وصف امیر مؤمنان شعرخوانی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ ادامه سومین همایش بین‌المللی باران غدیر با حضور استادان و طلاب حوزه علمیه خراسان، فردا در تالار نور مشهد برگزار می‌شود.
همايش بين المللي باران غدير امام علي(ع)
حجت‌الاسلام مجتبی درحی، مدیر دفتر طلاب حوزه هنری خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص سومین همایش بین‌المللی «باران غدیر»، گفت: یکی از بخش‌های کاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بحث ادبیات و شعر است که به صورت جدی در این نهاد پیگیری می‌شود.
 
وی افزود: یکی از بحث‌های ادبی، تکریم و تجلیل از مقام شامخ امیر مؤمنان علی(ع) است که با توجه به مشکلات کنونی جوامع بشری، باعث رواج دوستی با امیر مؤمنان شده و جامعه ایران را نیز در ایام عید سعید غدیر خم غرق در شادی می‌کند.
 وی تصریح کرد: حوزه هنری، به همین منظور به برگزاری سومین همایش بین‌المللی ادبی و هنری باران غدیر اقدام کرده که با حضور ادبا و شعرای ایرانی و خارجی، مسلمان و غیر مسلمان و نیز شیعه و سنی در تهران برگزار شد و ادامه کار آن نیز در دو روز آینده در مشهد خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام درحی با اشاره به این‌که حقیقت تابناک محبت امیرالمؤمنین(ع) تنها به یک گروه و مذهب اختصاص ندارد، گفت: یکی از برنامه‌های این همایش، مراسم شعرخوانی است که دوشنبه هشتم آبان از ساعت 6 عصر با حضور طلاب و استادان حوزه علمیه خراسان در تالار نور مشهد برگزار می‌شود.
 
وی با تأکید بر این‌که نیمی از ادبای حاضر در این همایش، غیر مسلمان هستند، گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش کسانی هستند که توانسته‌اند آثار چشم‌گیری را در عرصه شعر داشته باشند که از میان آنان می‌توان به محمدالغزی، محمد اسلم انصاری، الیاس شویری، دهرمندر نات و گروه قوالی عابد مهرعلی‌خان اشاره کرد.
 
وی در پایان گفت: شرکت کنندگان در این دوره در مدت حضور خود در مشهد با آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و صلاحی، استاندار خراسان رضوی دیدار می‌کنند، همچنین گروه قواله‌خوانی عابد نیز تا روز عید غدیر در مشهد حضور داشته و در مراسم‌های مختلف شرکت خواهند کرد./932/پ202/س
ارسال نظرات