۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۶۷۶

رونمایی از چهار اثر مرتبط با حوزه دفاع مقدس در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه ولایت از 4 اثر هنری مرتبط با دفاع مقدس در حضور شهروندان تبریزی در مراسمی رونمایی شد.
روحانيت و دفاع مقدس


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، سیدرضا علوی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این آیین که در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد، 
با بیان این‌که یادواره شهدای تبریز یک کار فرهنگی و اجتماعی گسترده و منسجم است، اظهار داشت: کار دبیرخانه‌ای این یادواره با تولید و ارائه چند اثر آغاز شده و قرار است آثار بیشتری نیز تولید شود.

 

علوی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی و هنری داشت، خاطرنشان کرد: برای بسط و ترویج شعارها و آرمان‌های انقلاب باید فعالیتی گسترده و منسجم صورت گیرد تا نتیجه لازم عاید شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کار در صبغه‌های فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی افزود: هنری‌هایی چون سینما، موسیقی و نیز آثار مکتوب نقشی بی‌بدیل در دستیابی به این هدف دارد، بید از تمامی ظرفیت‌ها برای معرفی دوران عزت، افتخار و حماسه هشت سال دفاع مقدس بهره جست.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تولید آثار مرتبط با دفاع مقدس را گامی در راستای زنده نگاه داشتن روحیه جهاد، ایثار و شهادت دانست و گفت: این آثار بخشی ار روحیه زنده مقاومت و ایثار را در حال حاضر روایت می‌کنند.

 

گفتنی است، این آیین با رونمایی از شش جلد کتاب مرتبط با شهدا، یک فیلم کوتاه در خصوص مفهوم شهادت، یک فیلم کوتاه در خصوص زندگی شهید علی تجلایی و چهار قطعه موسیقیایی مرتبط با فرهنگ شهادت و روحیه ایثار و پایداری دنبال شد./935/د102/س

ارسال نظرات