۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۴۶۸۱
رییس مجلس:

بهبود وضعیت اقتصادی کشور دغدغه فکری همگان است

خبرگزاری رسا – لاریجانی تاکید کرد: حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور جزو دغدغه فکری همگان است.
دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی امشب در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در خلخال و کوثر با تاکید بر بهره‌مندی از فرصت‌های موجود برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی در جهت تعالی زیرساخت های اقتصادی کشور اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی و اقتصاد مردمی لازمه مقابله با تحریم‌های دشمنان است.

 

وی با تاکید بر این‌که تحقق افزایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی راهی جز جهاد اقتصادی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با تحریم‌های همه جانبه و فشارهای اقتصادی و روانی به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران هستند، همگان بایستی با وظیفه شناسی به مقابله با توطئه‌های دشمنان برویم.

 

رییس مجلس با بیان این‌که مسىولان اعم از ملی و استانی باید زمینه ها را برای تولید در کشور فراهم کنند، تصریح کرد: در کشور راهی جز حمایت از بخش تولید نداریم، از این رو باید ظرفیت تولیدی و میزان صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهیم، در این مسیر همه اسان های کشور بایستی نقش‌آفرینی کنند.

 

 وی رفع مساله گرانی و اشتغال را در گرو افزایش تولید داخلی دانست و ادامه داد: هیچ بهانه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذار داخلی قابل پذیرش نیست، همه مسىولان و دستگاه‌ها وظیفه دارند با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جهت تحقق منویات و دغدغه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 

لاریجانی با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور جزو دغدغه فکری همگان است، افزود: در بودجه سال 1391 تمهیدات خاصی برای حل مشکلات تولید اندیشیده شده که براساس آن برخی مشکلات واحدهای تولیدی را می توان با تسهیلات بانکی حل کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی استان اردبیل پرداخت و اظهار داشت: سرمایه گذاران این استان می توانند با تفکر جهادی در عرصه های اقتصادی نقش بسزایی در ارتقای شاخص های صنعتی اردبیل داشته باشند، این استان ظرفیت های بالقوه خوبی دارد که بایستی با همت همگانی بالفعل شوند./935/

ارسال نظرات