۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۴۷۳۹
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(6)؛

سند دانشگاه اسلامی در حال تدوین است

خبرگزاری رسا - مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از تدوین سند دانشگاه اسلامی خبر داد و گفت: 180 دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور فعال هستند.
محمديان رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها
محمديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: ایده حضرت امام مبنی بر وحدت حوزه و دانشگاه در سطح بالایی محقق شده است، امروز دیگر سخن از ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه مطرح نیست بلکه باید از بایستگی‌های این مساله بحث کرد و به دنبال آثار و برکات تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشیم.

وی با بیان این‌که حضور روحانیت در دانشگاه‌ها قابل مقایسه با هیچ برنامه فرهنگی و تبلیغی در فضاهای آموزش عالی کشور نیست، خاطرنشان کرد: دانشجویان حدود 10 درصد دروس خود را با اساتید روحانی سپری می کنند، هم اکنون اساتید برجسته حوزوی در سطوح مختلف دانشگاهی فعالیت دارند و تعامل کارساز و مطلوبی میان اساتید حوزوی و دانشگاهی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به حوزه‌های فعالیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، گفت: 180 دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور فعال هستند، امروز نهادهای رهبری ملجاء و مأمن دانشگاهیان است و روحانیان فعال در نهاد با اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی اقدام به ارایه مشاوره‌های اخلاقی، فردی و اجتماعی می پردازند.

مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: بهترین مبلغان حوز علمیه قم که جزو نخبگان حوزوی محسوب می شوند، در ایام تبلیغی مختلف در دانشگاه ها حضور دارند و همواره مورد استقبال دانشگاهیان قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: این مساله تمام ابعاد شخصیتی چه در بعد فردی و چه در ابعاد اجتماعی را شامل می شود، اما بایستی ابتدا سبک زندگی غربی و اسلامی به درستی تببین شود تا زیبایی‌های سبک زندگی مورد تائید مبانی دینی مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان این‌که هنوز نتوانسته‌ایم به زبان روز سبک زندگی اسلامی را معرفی کنیم، تصریح کرد: کتاب‌هایی در راستای تحلیل و واکاوی سبک زندگی اسلامی از سوی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در حال تدوین و انتشار است که امیدواریم در میان جامعه دانشگاهی بسترهای لازم نیز برای تحقق این مطالبه مهم رهبری فراهم شود.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در پایان از تدوین سند دانشگاه اسلامی خبر داد و گفت: مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی در قالب سند راهبردی دانشگاه اسلامی گنجانده می شود که معتقدیم این مساله نباید تنها در مباحث نظری و تبیینی مطرح شود./935/ت302/ن

ارسال نظرات