۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۴۷۶۵

فعالیت علمی طلاب حوزه علمیه بناب در برنامه‌های پژوهش‌محور

خبرگزاری رسا – طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در طول سال تحصیلی در برنامه‌های پژوهش‌محور این مرکز علوم دینی شرکت می کنند.
حوزه علميه بناب

 

حجت الاسلام رسول جوانی، معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: برنامه‌های پژوهش‌محور این مرکز مبتنی بر اطلاعات میدانی و کتابخانه ای است که با همکاری اساتید و متولیان حوزه این شهر آغاز شده است.


وی با بیان این‎که زمینه برای فعالیت های پژوهشی طلاب در حوزه علمیه بناب به صورت کامل فراهم شده است، افزود: فرآیند آشنایی طلاب با مسائل و روش‌های تحقیقی در حوزه علمیه بناب به‌گونه ای است که هر طلبه بایستی در هر سال تحصیلی 2 مقاله زیر نظر اساتید راهنما به رشته تحریر درآورد، افزون بر این‎که اساتید، کادر علمی و اجرایی نیز بایستی یک مقاله در حوزه فعالیتی خود ارائه کنند.


حجت الاسلام جوانی خاطرنشان کرد: در این طرح هر طلبه بایستی برای هر نیم سال تحصیلی یک عنوان مقاله با همکاری اساتید راهنمای انتخاب و سپس در کارگاه‌های آموزشی و طرح اجمالی طرح پژوهشی خود شرکت کند و بعد از آن طرح تفصیلی و سپس تدوین مقاله آغاز می شود.


معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با بیان این‌که هم اکنون بیش از سی هزار جلد کتاب در کتابخانه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب موجود است، اظهار داشت: 200 صندلی مطالعه در قرائت‎خانه این کتابخانه موجود است که 100 صندلی مطالعه به میزهای ویژه اختصاص دارد که این میزهای ویژه مختص طلابی است که روزانه بیش از سه ساعت مطالعه دارند و اهل تحقیق و پژوهش هستند.


حجت الاسلام جوانی با اشاره به فعالیت سایت رایانه‌ای این مرکز علوم دینی خاطرنشان کرد: تمامی سیستم های کامپیوتری مرکز مجهز به دروس حوزوی، اینترنت و نرم افزارهای مراکز کامپیوتری نور و تحقیقات حوزه علمیه اصفهان هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات