۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۴۴۷۶۷
یک محقق حوزوی:

سبک زندگی اسلامی مبتلا به شعارزدگی نشود

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام حاجی آقاجانی گفت: اگر رهبری بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح کرده‌اند، رسانه‌ها رسالت خطیری در واکاوی و بررسی ابعاد مختلف این مساله بر عهده دارند.
سبک زندگي اسلامي

 

حجت الاسلام وحید حاجی آقاجانی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بایستی استراتِی اصولی و جدی در مقابله با فرقه‌های ضاله و نوظهور داشته باشیم، اظهار داشت: مشکل اصلی جامعه فرقه‌پذیر بودن آن است، که بایستی این معضل را از ریشه درمان کرد.


وی خاطرنشان کرد: اگر صوفیه در منطقه‌ای گسترش می یابد، نشان از قوت یا حقانیت آن است، بلکه نشان از ضعف ما در تبیین اصول و مبانی دین مبین اسلام در آن مناطق است، حقیقت آن است که فرقه‌های ضاله از خلاء تبلیغی روحانیت در مناطقی که فاقد مبلغ دینی فعال است، استفاده می کنند.


این پژوهشگر فرق ضاله با تاکید بر این‌که راهی جز بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) نداریم، گفت: توجه به اسلام کاربردی در مقابل اسلام توصیه‌ای بایستی همواره مورد نظر باشد، گاهی مشاهده می شود برخی فرق ضاله برای تمامی 365 روز سال برای پیروان خود برنامه دارند، در حالیکه ما نوانسته‌ایم مبانی اسلام را آنگونه باید در جامعه ترویج دهیم.


حجت الاسلام آقاجانی با تاکید بر این‌که تمامی توصیه‌های قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت بایستی به صورت کاربردی در جامعه پیاده شود، گفت: اگر توانستیم به معنای واقعی قال‌الصادق‌ها و قال الباقر(ع) را در جامعه جاری و ساری کنیم، خواهیم توانست افراد را در مقابل القائات غلط فرق ضاله واکسینه کنیم.


این پژوهشگر حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حوزه باید به صورت جدی و عملی وارد فضای رسانه‌ای و تبلیغی شود، اظهار داشت: باید نیازهای روز جامعه و حوزه درک و شناسایی شود، که در این میان نقش رسانه‌های دینی و حوزوی همچون خبرگزاری رسا بسیار حساس و ارزشمند خواهد بود.


وی خواستار ارایه بسته‌های تبلیغی و فکری متناسب با مسائل روز جامعه ویژه طلاب و روحانیان از سوی خبرگزاری رسا شد و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح کرده‌اند، رسانه‌ها رسالت خطیری در واکاوی و بررسی ابعاد مختلف این مساله بر عهده دارند، نباید اجازه داد این توصیه رهبری نیز مانند برخی دیگر توصیه‌های ایشان مورد غفلت واقع شود؛ در حقیقت سبک زندگی اسلامی نباید مبتلا به شعارزدگی شود./935/ت302/س

ارسال نظرات