۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۷۷۰

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با حضور 6‌ هزار شاعر و 10 هزار اثر هنری در تبریز فعالیت خود را آغاز کرد.
روحانيت و دفاع مقدس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس امروز با حضور شعرا حوزه دفاع مقدس سراسر کشور در تبریز آغاز به کار کرد، در این دوره از پس از برگزاری 33 کنگره استانی، 6‌ هزار شاعر نزدیک به 10 هزار اثر را به کنگره ارسال کردند و در نهایت نیز از میان آنها 3 هزار اثر به عنوان برگزیده در چهار بخش و طی سه مرحله داوری شد.

 

10‌ هزار قطعه شعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که از این میان دو هزار اثر برتر در قالب کتاب‌های «پر‌نده‌ای که از سرزمین من به پرواز درآمده»، «میدان‌های تحریر» و «لغت‌نامه ماهیان» منتشر شده‌اند و در آیین اختتامیه این کنگره (نهم آبان‌ماه) از این آثار رونمایی خواهد شد.

 

روند اجرایی کنگره شعر دفاع مقدس هر ساله با برگزاری کنگره‌های استانی شعر دفاع مقدس آغاز و برگزیدگان این کنگره‌ها به منظور حضور در کنگره پایانی به دبیرخانه معرفی می‌شوند. قرار است در بیستمین دوره کنگره از محمدجواد محبت و عباس باقری به عنوان دو پیشکسوت شعر دفاع مقدس تجلیل شود.

 

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در پیامی به کنگره شعر دفاع مقدس آورده است: نقش شعر در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها بسیار مهم است، امروز تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به آیندگان نقش مهم شعرای جوان، متعهد و پیشکسوت است.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که فعالیت شعرای جوان و انقلابی نویدبخش غنای بیشتر ادبیات پایداری است، گفت: سوژه‌های بکر و زیبایی‌های دوران دفاع مقدس باید به خوبی به تصویر کشیده شود. امروز ضبط و ثبت جانفشانی و ایثارگری‌های شهدای دوران دفاع مقدس، نقش بسیار مهم فعالان عرصه هنری در زمینه شعر پایداری است.

 

گفتنی است، در این کنگره علاوه بر شاعران برگزیده از 50 شاعر پیشکسوت نیز دعوت شده است که سیمین‌دخت وحیدی، علی‌محمد مودب، حمید‌رضا شکارسری، رضا اسماعیلی، بیژن ارژن، محمدرضا سهرابی‌نژاد، حسین اسرافیلی، محمد‌جواد محبت، عباس براتی‌پور و عباس باقری از جمله این شاعران‌ هستند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات