۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۴۴۸۱۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد از آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس حمایت می کند

خبرگزاری رسا ـ حسینی هشت سال جنگ تحمیلی را مقطعی غرورآفرین و طلایی در تاریخ ایران دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس حمایت می کند.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته در افتتاحیه بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در تبریز که با حضور شعرا و فرهیختگان عرصه دفاع مقدس همراه بود، اظهار داشت: امروز وظیفه اهالی فرهنگ و هنر است که با استفاده از ابزارهای مختلف، خاطرات دوران دفاع مقدس و واقعیات و ناگفته های آن دوران را برای نسل جوان بازگو و تبیین کنند.

 

وی با بیان این‌که تاریخ ایران از گذشته تاکنون همواره با حماسه و روحیه جهادی ملت گره خورده و در آثار شعرا تجلی یافته است، افزود: از آنجایی که از دوران دفاع مقدس فاصله زیادی گرفته شده امروز نیاز است برای نسل جوان و کسانی که از آن دوران اطلاعاتی ندارند با ابزار فرهنگ و هنر واقعیت آن را تبیین کرد.

 

حسینی تصریح کرد: نیاز است با ابزارهای فرهنگی و هنری نظیر شعر واقعیت آن دوران را برای همگان بویژه نسل جوان بازگو کرده و بدین وسیله یاد و خاطره ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان اسلام را برای همیشه در تاریخ جاودانه و زنده نگه داشت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد حماسی را از دیگر ویژگی های شعر دفاع مقدس برشمرد و با اشاره به سروده های شاعران دوران جنگ تحمیلی گفت: سروده های این شعرا روحیه‌ای مضاعف به رزمندگان اسلام می داد که در هنگام نبرد و کارزار قوت قلبی برای همگان بود.

 

وی با تأکید بر این‌که شعر دفاع مقدس، صلابت و اقتدار رزمندگان را به رخ دشمنان می کشد، خاطرنشان کرد: ارتباط حماسه با عرفان، تعریف و تمجید از عظمت و اقتدار رزمندگان، ترویج روحیه صبر، پایمردی و استقامت، نجوا با خویشتن، بهره گیری از الفاظ جدی، دلنشینی، روان و قابل فهم بودن از دیگر ویژگی های شعر حوزه دفاع مقدس است.

 

حسینی همچنین از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار تولیدی در حوزه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: این دوران، مقطعی غرورآفرین و طلایی در تاریخ مردم ایران است بنابراین توجه به آن ضروری و ارزشمند است، می توان آثار دفاع مقدس را در قالب کتاب، شعر و هنر به دیگران انتقال داد.

 

وی با تأکید بر این که باید روحیه غیرت، جوانمردی و پایداری در مردم زنده نگه داشته شود، گفت: برپایی کنگره و ارایه آثار مکتوب آن در داخل و حتی خارج از کشور می تواند به این جریان کمک کند.

 

گفتنی است، 10‌ هزار قطعه شعر به دبیرخانه بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس ارسال شده بود که از این میان 2 هزار اثر برتر در قالب کتاب‌های «پر‌نده‌ای که از سرزمین من به پرواز درآمده»، «میدان‌های تحریر» و «لغت‌نامه ماهیان» منتشر شده‌اند و در آیین اختتامیه این کنگره از این آثار رونمایی خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات