۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۸۱۵
وزیر ارشاد:

توهین به مقدسات با هدف تفرقه و اختلاف میان پیروان ادیان است

خبرگزاری رسا ـ حسینی تاکید کرد: دشمنان با توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) قصد تفرقه و اختلاف بین پیروان ادیان را دارند تا به اهداف خود برسند.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در نخستین همایش فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسایلی که اکنون از سوی نظام سلطه علیه مسلمانان به کار گرفته می شود ترویج اسلام هراسی و به اصطلاح دقیق تر اسلام ستیزی است.

 

وی تصریح کرد: این سیاست خصمانه با بهره‌مندی از ابزار های مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی، بازی های رایانه ای پیگیری می شود و تلاش دارد اسلام را از پایه و اساس خشن و بی منطق معرفی کند، که ساخت فیلم اهانت آمیز به ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام در این راستا بوده است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: آنان با توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) قصد تفرقه و اختلاف بین پیروان ادیان را دارند تا به اهداف خود برسند، امروز سرمداران نظام های جهانی و سلطه طلب منافعی دارند که تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن آن ها نیستند و هیچ گاه اعتراف به حق نخواهند کرد، چراکه منافع آنها در اعتراف به حق و حقانیت اسلام دچار خطر و تزلزل خواهد شد

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علیرغم تلاش‌های مذبوحانه دشمنان اسلام شاهدیم که توده های مختلف مردم جهان با فطرت های پاک مهیای پذیرش فرهنگ ناب اسلامی هستند، ثمره بیش از سه دهه ایستادگی ملت ایران در برابر نظام اسلامی امروز در بیداری اسلامی کشورهای جهان تجلی یافته است.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحثی پیرامون واقعه غدیرخم اظهار داشت: حرف ما این است که بعد از پیامبر اکرم(ص) باید کسی جانشین وی میشد که شبیه ترین به پیامبر و واجد بیشترین خصائل نیکو بود، البته این نگاه ما به گذشته است، حضرت علی(ع) شخصیتی جامع الاطراف بوده که در هر حوزه ای در اوج کمال قرار دارد.

 

وی افزود: ده‌ها آیه قرآنی از جمله مباهله، ولایت، تطهیر در تأیید ویژگی های ایشان ابلاغ شده و با آیه الغدیر تکمیل می شود در این آیه تمامی تلاش های پیامبر اکرم(ص) با تعیین جانشینی وی و ولایت به نتیجه می رسد.

 

حسینی در پایان بر معرفی هرچه بیشتر غدیر و عظمت این روز تأکید کرد و با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر مسلمانان به‌ویژه شیعیان به مضامین عالی نهج البلاغه گفت: بدون تردید نهج البلاغه معجزه علوی است و عظمتی که در خطبه ها، سخنرانیها و نامه های آن دیده می شود، بسیار کم نظیر است./935/پ202/س

ارسال نظرات